VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Hur fäst sten runt sargkanten !  (läst 4058 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad thomaslakers

Hur fäst sten runt sargkanten !
« skrivet: juni 16, 2008, 11:14:48:48 »
Hej!

Jag har en roman trappa och har klätt in denna ovankant med tryckt trä 45*195 precis som jag har på långsidorna, jag är inte nöjd med resultatet och tittar lite på sten som finns att köpa på dom olika poolfirmorna, dessa verkar vara väldigt fina, men då jag har trall fram på alla sidor undrar jag hur ni andra har gjort för att få dessa att sitta fast, det vanligaste jag har sett är att man har plator till hela alltanen ser jag men har sett någon bild på Foolkpool som har denna kant kombinerad med trall just vid trappan.

Tacksam för svar!

Mvh Thomas
Poolstore 4x10x1,5 med trappa Roman end classic 3,0x110, byggnadsår 2007 ej helt klar och blir det nog aldrig,Värmer med gullberg&jansson 13,8kw + VP CTC Eco heat 8,5 + vvx  Pahlens 75kw, rening sandfilter 600, pump victoria 3 fas 0,76kw, 1hk

Poolgiganten

Utloggad Marimar

SV: Hur fäst sten runt sargkanten !
« Svar #1 skrivet: juli 18, 2008, 15:45:56:56 »
Det finns nog flera sätt, beroende på hur poolstommen ser ut.
Om man t.ex har en träsarg i dagens läge kan det inte vara en stor sak att ta bort denna sedan se till att man därunder fäster ett stadigt underlag i impregnerat trä, säg 2x6 tum eller så. Därefter limmar man fast stensargen i underlaget med sättlim för utomhusbruk.

Själv har jag en poolstomme i dorocellplast fylld med betong.
Ovanpå denna satte jag två reglar på 2 x 2.5 tum med ca 5 cm mellanrum och bultade fast dem i betongen. Detta var framför allt för att jag även skulle kunna fästa snapinlisten i träreglarna.

Därefter limmade jag fast stensargen enligt ovan med sättlim. Inga problem alls, det sitter som berg :)

Mvh, Paul


Utloggad matz

SV: Hur fäst sten runt sargkanten !
« Svar #2 skrivet: juli 18, 2008, 17:57:01:01 »
Hej!

Jag har en roman trappa och har klätt in denna ovankant med tryckt trä 45*195 precis som jag har på långsidorna, jag är inte nöjd med resultatet och tittar lite på sten som finns att köpa på dom olika poolfirmorna, dessa verkar vara väldigt fina, men då jag har trall fram på alla sidor undrar jag hur ni andra har gjort för att få dessa att sitta fast, det vanligaste jag har sett är att man har plator till hela alltanen ser jag men har sett någon bild på Foolkpool som har denna kant kombinerad med trall just vid trappan.

Tacksam för svar!

Mvh Thomas
http://www.sika.se/sikabond_at-universal(1).asp
Folkpool classic 4x8 med romersk trappa,pooltak utan skenor och saltgenerator

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag