CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Vad tror ni om denna poolen?  (läst 2992 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad fridasven

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Kalmar
  • Antal inlägg: 43
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Våren 2010 kör vi igång med poolbygget!
    • Visa profil
Vad tror ni om denna poolen?
« skrivet: april 16, 2007, 14:13:25:25 »
Halloj på er...
Kul att läsa om alla nya poolbyggen som är på G. Vi kommer också allt närmare poolköpandet, men just nu har vi fullt upp med att sätta häck runt hela tomten och sedan inreda ovanvåningen, så inte förrän till hösten blir det poolbygge här.. =)

Jag har varit inne på tyska ebay och kikat lite och hittat en sida som jag tycker verkar ganska intressant och dem har en pool som både jag och maken har fallit för.. Eftersom vi inte har någon jättebudget att bygga för, så försöker vi leta billiga priser, men ändå så vill vi ha saker som vi tror fungerar..
Denna poolen som jag länkar till är den som är mest intressant för oss just nu, men min fråga till er är om ni tror att sandfilterpumpen är lagom kraftig för att orka pumpa vattnet både till poolen och genom solfångare, eller borde vi uppgradera till en större pump. Vi kommer att använda oss av 17kvm solfångare med automatik från Primastar..

http://cgi.ebay.de/Pool-Rundbecken-600x120-cm-Komplettset_W0QQitemZ170101862016QQihZ007QQcategoryZ84210QQcmdZViewItem

Rektangulär pool med romantrappa 8x4m. Kommer värmas med VP troligen Brilix.

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Vad tror ni om denna poolen?
« Svar #1 skrivet: april 16, 2007, 15:47:30:30 »
Hej Fridasven. :)
Jag kan inte tyska  <help> så om du talar om vilken effekt pumpen har så kanske jag kan ge en vink om vad jag tror om den. O0
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad fridasven

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Kalmar
  • Antal inlägg: 43
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Våren 2010 kör vi igång med poolbygget!
    • Visa profil
SV: Vad tror ni om denna poolen?
« Svar #2 skrivet: april 16, 2007, 15:50:24:24 »
ha ha ha nä jag är ingen höjdare heller faktiskt.. Men jag lägger ut texten här fast översatt till engelska med hjäl av Babelfish... ::) Hoppas att du kan läsa ut något vettigt av det.. <dontkn>

Sand filter plant for basins to 50m³ - the plant is completely installed and - simple operation by a 6-Wege valve - even sucking with prescreener - strong mark pump - pump connections for massif pipe 50mm and hose 38mm are attached Filter boiler - sand filling 75kg - PE - Boiler D=450mm - Top Mount 6-Wege valve - port 1 1/2' - winter discharger honour valve - hopper for the filter and is attached Pump - mark pump - 10m³/h with 6m water gauge - 230 V with plug supplied - suitably for solar plants - prescreeners for the protection of the pump - winter discharger honour - port 50mm PVC pipe and 38mm hose both is contained in the supply
Rektangulär pool med romantrappa 8x4m. Kommer värmas med VP troligen Brilix.

Utloggad Fia

SV: Vad tror ni om denna poolen?
« Svar #3 skrivet: april 16, 2007, 17:15:14:14 »
Jag tror att den pumpen är på ca: 0,50 hk 1-fas o sandfiltret 75 kg.
Har kollat vad se svenska pooltillverkarna har o de verkar ligga mellan 0,50-0,75 på pumpen o 75-100kg på filtret.
0,50 hk pumpar ca:11kubik i timmen och vattnet ska igenom filtret 4-5 ggr per dygn,
och 0,75 15 kubik timmen. Jag skulle nog uppgradera till en större reningsanläggning, det brukar inte vara så stor skillnad i pris.
Det står att pumpen ska räcka till pooler upp till 50 kubik men det undrar jag om den gör.
« Senast ändrad: april 16, 2007, 19:20:13:13 av Fia »
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag