CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Vitt slem på poolkanten och botten  (läst 8879 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad LHC

Vitt slem på poolkanten och botten
« skrivet: oktober 09, 2010, 18:31:52:52 »
Hej

Vi har fått som ett vitt slem på poolkanten och botten, blir förvirrad när jag läser om alger som jag antar att det är för det står överallt att vattnet blir grönt då men så är inte fallet utan det är bara vitt slem.

Har någon ett tips?

Var köper man bra billiga kemikalier på nätet?

Tacksam för hjälp

Poolgiganten

Utloggad Erica

SV: Vitt slem på poolkanten och botten
« Svar #1 skrivet: oktober 21, 2010, 17:13:46:46 »
Jag tänkte först att det måste vara fett när jag läste detta inlägget. Vi har nämligen i vår pool någon gång fått feta, vita beläggningar, mest kring vattennivån. Detta har verkat vara fett från badande som smörjt in sig med en massa oljor och liknande. Men om ni även fått beläggningar på botten kan det knappast vara detta - fett flyter ju på ytan och hamnar knappast på botten. Alger är ovanligt i en inomhuspool för den får ju inte så mycket sol, så om inte klorhalten är väldigt låg så bör det inte bli några alger. Vi har i vart fall aldrig haft några alger i våran.

Utloggad LHC

SV: Vitt slem på poolkanten och botten
« Svar #2 skrivet: april 11, 2011, 22:52:16:16 »
Lösnïngen på problemet var algmedel, försvann efter dammsugning och medlet.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag