VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Ni med saltbad (bromin)  (läst 3230 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad andsod

Ni med saltbad (bromin)
« skrivet: februari 03, 2020, 06:17:14:14 »
Hej! Jag tänkte skaffa mig ett första utespa och tittat på 2 alternativ för reningen, brominsystem (Gecko in clear) och eller klor. Utbudet är betydligt större och billigare om man väljer klor.
Men just nu är jag lite mer inne på att ändå välja saltalaternativet. Jag har lite eksem, främst i hårbotten, tänkte ändå att det är lite mer skonsamt och att ett brominsystem kanske är något lättare att sköta för en nybörjare som jag med vattenbalansen.

Vad säger ni som har haft brominbad nu ett tag? Är ni nöjda? Har ni något att jämföra med? Hade ni valt ett geckoinclear bad med salt istället för ett klorbad med några fler jets, lampor, Vattenfall o sånt lull för samma peng?  ???
« Senast ändrad: februari 03, 2020, 06:22:21:21 av andsod »

Poolgiganten

Gäst 188

  • Gäst
Gäst 188
SV: Ni med saltbad (bromin)
« Svar #1 skrivet: mars 05, 2020, 20:33:28:28 »
Hej,
Har tyvärr inget eget spabad.
Beskriv gärna vad saltalternativet är i ditt fall.
Om det är vad jag tror kan det vara bra?
Roger

Utloggad Telekiter

SV: Ni med saltbad (bromin)
« Svar #2 skrivet: mars 06, 2020, 09:06:35:35 »
Hej! Jag tänkte skaffa mig ett första utespa och tittat på 2 alternativ för reningen, brominsystem (Gecko in clear) och eller klor. Utbudet är betydligt större och billigare om man väljer klor.
Men just nu är jag lite mer inne på att ändå välja saltalaternativet. Jag har lite eksem, främst i hårbotten, tänkte ändå att det är lite mer skonsamt och att ett brominsystem kanske är något lättare att sköta för en nybörjare som jag med vattenbalansen.

Vad säger ni som har haft brominbad nu ett tag? Är ni nöjda? Har ni något att jämföra med? Hade ni valt ett geckoinclear bad med salt istället för ett klorbad med några fler jets, lampor, Vattenfall o sånt lull för samma peng?  ???

Hejsan.

Du blandar benämningarna lite, inget konstigt om du är nybörjare  :) så det är lite svårt förstå vad du menar. Jag antar att du menar saltklorinator ELLER Brominator. Det är de två tekniker som finns för katalytisk rening. I den första tekniken använder man vanligt salt och i den andra tekniken använder man Bromsalt. Det är den första metoden, med vanligt salt, som är vanligast av dessa två inom pool och spa. Har vi uppfattat dig rätt att ditt val ligger mellan dessa två?

/Urban.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan