VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Grävarbete i Stockholm för Folkpool 6x4 meters pool, är detta ett ok pris 2012  (läst 20064 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad andreasi

Hej

Har haft två grävare på plats inför vårt poolbygge av en Folkpool 6x4 meters pool. Den billigare av dom gav mig denna offert. Verkar den ok?
Går det att komma undan märkbart billigare i Stockholm om man inte har kontakter eller kör svart?
   
Transport grävmaskin3000 kr
Schakt och lastning för pool 4x68000 kr
Singling/packning botten, återfyllning runt pool med makadam
avjämna/packa sandbotten, grovplanera arbetsytor
15500 kr
Makadam 8-16 transporterat, antal lass (ca 11 ton/lass)16 000 kr
Putssand transporterat3 200 kr
Stigarbrunn 2000x400 (pump ingår ej) 2 000 kr
Dräneringslang, antal 25 meter 625 kr
Fiberduk150 kvm    1 800 kr
Uppgrävning ledningsdike till baksida ingår.
Uppgrävning ledningsdike mellan drän-brunn och Dv-brunn ingår.
                  
På ovanstående priser tillkommer moms 25%
TOTALT:      62 656 kr inkl moms

Poolgiganten

Utloggad KarlINykvarn

Om det där är ett fix-pris med vite för försening etc så skulle jag slå till!
Finns säkert billigare om du letar men glöm inte att gå på referenser också, för billigt är gott men ett pissigt men billigt utfört arbete är allt annat än gott...

Min pool är iofs större 6*12, men jag kan säga att jag har passerat dina 62k med råge i schakt och material, och då fick jag slita arslet av mig själv för att få ner priset....
Då ingick iofs rören (och schakt) från dräneringen till diket på andra sidan gatan (ca 50m)....men så har jag åkt på diskbråck nu också.... :-(

/Karl
Förr: 5m i dia ovanmark med sandfilter
Nu: 6*12m med djupdel. 23kw värmare, saltklorinator. 6*300w lampor, roman-trappa, trampolin, 190m2 trall, 6 hundar, 1 stall, 3 hästar, 2 barn, 1 sambo och lilla jag!

http://otursnisse.blogspot.com/

Utloggad DJME

Håller med Karl, verkar inte helt orimligt. min schaktning var något billigare men då ingick inte brunn och dräneringsslang. Behövde inte heller gräva jättemycket eftersom poolen står till hälften ovan mark. Visserligen ingick lite mer planeringsjobb eftersom jag planterade om lite buskar och  lade på matjord på hela baksidan samt att vi fick göra en väg vid sidan av huset för att kunna komma fram med betong mm. Men jag tycker det låter som ett rimligt pris.

/Mikael
Thermopool 8x4 med glasfibertrappa och GT hylla.
Brilix Jetswim
Brilix THP120
Zodiac TRI 18
2xLED RGB

Utloggad MathiasS

Angående 8-16, hur många lass är det? Känns som mycket material...?

Jag brukar betala cirka 2500kr för att få 13ton hemkört och det motsvarar cirka 9 kubik. 2500kr är nog lite rostfritt men för 3k har jag kunnat få kvitto.

Återfylla runt 6x4 meter är cirka 20m långt, 2m högt och 0,5m brett = 20 kubik = två lass = 5kSEK.

Att gräva för pool antar jag inte är ett ett rotjobb, men att planera om på tomten, skulle det kunna klassas som rot?




7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad KarlINykvarn

Vet inte säkert men när jag sökte på skatteverkets hemsida så hittade jag nåt om att det var rot-bart att dränera om.... typ DRÄNERA JÄTTEMYCKET OM... TYP 6*4... med marginal... ja, du fattar nog... :-)
Förr: 5m i dia ovanmark med sandfilter
Nu: 6*12m med djupdel. 23kw värmare, saltklorinator. 6*300w lampor, roman-trappa, trampolin, 190m2 trall, 6 hundar, 1 stall, 3 hästar, 2 barn, 1 sambo och lilla jag!

http://otursnisse.blogspot.com/

Utloggad andreasi

Värt att tillägga är kanske att detta är pris exklusive borttransport av schaktmassor. I värsta fall så tillkommer 10-11 st transporter till en tipp för 1200 kr + tippavgift enligt grävaren.
I bästa fall hittar jag någon i närheten som vill ha mina schaktmassor.

Är det fortfarande ett ok pris?

(är just fundersam kring priser på markarbete då man läser i andra trådar om folk som betalat 10-20k för liknande arbete, kanske in i Stockholm dock)

Utloggad Trollmann

Jag tycker det låter billigt, är det så att deponering och transport av massorna ingår?
PP-pool 6*3*1,5 isolerad.
Dalas pooltak
Atlas Scientific ph, oRP, ph-, klor automation via esphome och Home Assistant

Utloggad andreasi

Nej, detta är alltså exklusive deponering och transport av massor

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
Jag tycker både singling och makadam verkar dyrt... För oss, inklusive deponering och transport, gick en grop på ca. 44m3 inklusive drän.brun, dränering och paddning av stenmjöl på 42.000kr.
Jag har tyvärr inte uppdelat på de skilda kostnaderna...
Jag lade ut en fråga på Servicefinder.se och fick en hel del bra offerter. Jag fick dock sålla bort en del öststats-varinater som skulle skyffla för hand... ;)

Mvh,
Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Utloggad Trollmann

Nej, detta är alltså exklusive deponering och transport av massor

OK, då är det inte så billigt, mitt eget bygge 8*4 meter, dike för vp rör 10 meter + en pumpgrop på 1,5*1,5 så var det transport och deponering av massorna som drog iväg. det blev sjuuukt mycket massor....
PP-pool 6*3*1,5 isolerad.
Dalas pooltak
Atlas Scientific ph, oRP, ph-, klor automation via esphome och Home Assistant

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan