VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Nu är det nära:)  (läst 4488 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad BadarLasse

Nu är det nära:)
« skrivet: juni 14, 2016, 19:00:02:02 »
Då har det landat på altanen, ett Marquis e545.
Nu ska elen dras fram och altanen stärkas upp lite innan vattnet fylls på. Ställde badet på en "bädd" av xps200 som lite extra skydd mot kyla underifrån.

// LL
Marquis E-545

Poolgiganten

Utloggad Telekiter

SV: Nu är det nära:)
« Svar #1 skrivet: juni 15, 2016, 10:11:25:25 »
Härligt  O0

Jag gjorde en liten sarg i underkant på badet, mot trädäcket, (jag har dock inte någon cellplast under) för att få det lite mer estetiskt. Det blev riktigt bra faktiskt.

Har provat infoga en bild här på mitt alster...men det verkar stört omöjligt  ???

/Urban.


Utloggad BadarLasse

SV: Nu är det nära:)
« Svar #2 skrivet: juni 15, 2016, 21:21:50:50 »
Jag ska placera badet bättre efter att locklyften monterats och man ser hur mycket utrymme locket tar avlyftat liksom. Sedan blir det finkapning av isoleringen inkoppling av el och fyllning av vatten. Längtar verkligen till att allt är klart och igång. Hoppas man valde rätt spa nu så det inte floppar. Blir nog en bild sedan med vatten  :)

// LL
Marquis E-545

Utloggad Telekiter

SV: Nu är det nära:)
« Svar #3 skrivet: juni 16, 2016, 08:44:22:22 »
Vilken locklyft valde du?

/Urban.

Utloggad BadarLasse

SV: Nu är det nära:)
« Svar #4 skrivet: juni 16, 2016, 16:59:14:14 »
Vilken locklyft valde du?

/Urban.

Ska jag vara ärlig valde jag inte utan det var liksom ett paket men locklyften heter iaf CoverCompanion2. Har inte monterat det ännu men hoppas det funkar bra.

// LL
Marquis E-545

Utloggad Telekiter

SV: Nu är det nära:)
« Svar #5 skrivet: juni 16, 2016, 20:58:12:12 »
Ok, vissa locklyftar tar "mycke" plats bakom spa:t när man fäller upp locket. Dessutom är det någon modell som är lite bökig att sköta på en person. Hoppas din blir bra. Jag har själv en Covermate 3, funkar superbra i alla hänseenden. Du kanske ser på min tråd hur nära väggen spa:t står, dvs ca 40 cm.

/Urban.

Utloggad BadarLasse

SV: Nu är det nära:)
« Svar #6 skrivet: juni 22, 2016, 13:47:32:32 »
Lite bilder på förstärkning av altanen, grabben "torrspa'ar" och ny central för uterum, altan och spa. Blev en elmätare också från Rickard för att ha koll på förbrukningen. När jag fyllde badet och uppvärmningen startade var det 12 grader, upp till 38,5 grader drog det 48,0kWh så då vet man på ett ungefär vad ett vattenbyte kostar sommartid.

// LL
Marquis E-545

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan