VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Grävning: Sand i marken ?  (läst 877 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Ior_Koppen

Grävning: Sand i marken ?
« skrivet: juni 16, 2018, 17:16:06:06 »
Nu har vi fått grävt hålan till vår blivande Tjällden pool. Men det visade sig att vi har en meter ren sand under en halv meter jord.
Det blev raka och fina kanter av en duktig grävare.

Men jag börjar fundera på om det kommer att rasa ner när vi paddar först sanden i botten och sen singeln under plattan?
Nån som har erfarenhet av detta? Jag har försökt söka men allt med sand ger bara info om sandpump såklart...

Tänkte att man kanske skall sätta board eller osb skivor runt hela klabbet för att inte riskera ras?

Och sen kanske lägga markduken innanför det. Osb eller board skivan ruttnar ju bort med tiden.

Poolgiganten

Utloggad Fredde-Gbg

SV: Grävning: Sand i marken ?
« Svar #1 skrivet: juni 16, 2018, 17:51:21:21 »
Regn är nog ditt största problem.

Men boarden tar du väl bort vid återfyllning eller hur hade du tänkt dig?

Har inte grävaren klabbat för mycket och lyft upp en massa material och lagt dit igen så är det ju redan att beteckna som väldigt färdigpaddat.

Utloggad Ior_Koppen

SV: Grävning: Sand i marken ?
« Svar #2 skrivet: juni 17, 2018, 21:29:51:51 »
Det blev board. Tur var det. Det började rasa ner så smått idag när det började blåsa och sanden torkade upp.
Direkt vi satt boarden var det stopp på det.

Tanken är att boarden skall väck när vi skall lägga singel runt. Får se hur det går med det dock. Vi tog obehandlad ifall den måste ruttna bort.

Vi kommer att padda bottnen för säkerhets skull. Det är mjukt på en del ställen. Jag är typen som vill ha hängslen och snören ifall att.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan