CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Pooltak med eller utan skenor  (läst 10054 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad deppa

Pooltak med eller utan skenor
« skrivet: juni 17, 2011, 23:06:14:14 »
Vad har pooltak med skena resp på hjul utan skena för fördelar och nackdelar? Börjar de utan skena dra snett, blir det märken på underlaget, klarar de vintern lika bra? Vad som helst...
-------------------------------------
Viking pool från A-pool 8*4 m
Poolvärmepump Gullberg & Jansson
Saltklorinator Astral Sel Basic
Pooltak Idealcover Dallas B

Poolgiganten

Utloggad swanthe

SV: Pooltak med eller utan skenor
« Svar #1 skrivet: juni 21, 2011, 00:01:35:35 »
Jag har just ställt på vårt Klasik Excelence C på skenor och det glider väldigt lätt. Var orolig att man skulle vara mer eller mindre tvungen att vara två personer (en på varje sida) för att skjuta av och på taket, men det går väldigt lätt för en person.

//Swanthe
4x8m med plåtstomme från Svenska poolfabriken, Minimaster med klor och pH-reglering (kolsyra).
Tidigare: 4x8m med polyetenstomme från Poolkungen, romersk trappa, stensarg, Zodiac Tri18Ph saltklorinator med pH-reglering, vattenjet, klasik C excellence pooltak, Vortex3 poolrobot

Utloggad Steffe

SV: Pooltak med eller utan skenor
« Svar #2 skrivet: juni 21, 2011, 06:34:21:21 »
Spontant känns det som att ett pooltak med hjul har man då man vill slippa ha skenor. Att ha skenor runt poolen är väl kanske inte det mest estetiska även fast man säkert kan gömma dem på ett snyggt sätt. Det är i alla fall vad jag skulle gissa på är skillnaden mellan de två alternativen.

Utloggad matz

SV: Pooltak med eller utan skenor
« Svar #3 skrivet: juni 21, 2011, 07:48:41:41 »
jag har ett på hjul, kräver mycket jämnt underlag annars hoppar gejdern i taket av som hos mig..orkar inte längre hålla på och sätta tillbaka dom så nu måste vi vara 2 för och öppna och stänga..ångrar köpet
Folkpool classic 4x8 med romersk trappa,pooltak utan skenor och saltgenerator

Utloggad deppa

SV: Pooltak med eller utan skenor
« Svar #4 skrivet: juni 21, 2011, 23:01:56:56 »
Tack för svaren, verkar som om skenor vinner i längden...
-------------------------------------
Viking pool från A-pool 8*4 m
Poolvärmepump Gullberg & Jansson
Saltklorinator Astral Sel Basic
Pooltak Idealcover Dallas B

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Pooltak med eller utan skenor
« Svar #5 skrivet: juni 22, 2011, 06:17:58:58 »
Zabra som jag har finns med nedfällda skenor också så slipper man slå i tårna... ::)

//Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Utloggad mikaelhede

SV: Pooltak med eller utan skenor
« Svar #6 skrivet: juni 30, 2011, 16:06:13:13 »
jag har ett på hjul, kräver mycket jämnt underlag annars hoppar gejdern i taket av som hos mig..orkar inte längre hålla på och sätta tillbaka dom så nu måste vi vara 2 för och öppna och stänga..ångrar köpet

Finns det ingen risk att vinden får tag i taket och blåser iväg med det?

Utloggad TommyC

SV: Pooltak med eller utan skenor
« Svar #7 skrivet: juli 02, 2011, 10:50:27:27 »
Taket Atlanta från Spaobad skall stormsäkras med "stormpluggar" som går igenom karm och räls. Stormpluggarna är av rostfritt stål 6 mm diameter och drygt 4 cm långa med en pågängad bakelitkula. 

Det taket har ändå förstärkningsplåtar på insidan av karmen vid hjulen nära varje hörn som gör att det inte går att lyfta taket från rälsen utan att karmen deformeras. Jag frågade generalagenten om inte de plåtarna räckte för att säkra taket. Svaret var att vid stormen Gudrun hade de hämtat tak från granntomterna hos flera av dom som inte hade använt stormpluggarna.

Hur sker stormsäkringen av andra fabrikat av tak?

Ett bra tips är att be att få monteringsanvisningen och studera den noga före köpbeslutet.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag