VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Hauge 5x5m lite betong basseng.  (läst 9367 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Mrtiger

SV: Hauge 5x5m lite betong basseng.
« Svar #10 skrivet: maj 04, 2018, 17:41:16:16 »
Slik ble resultatet på betong sålen, ble egentlig fornøyd:)

Litt hjemmelaget utstyr:)ikke så pene, men fungerte utmerket til jobben:)


Her har jeg akkurat sjekket høyder med laser, for så å "disse" betongen.


Her står betongen og venter på at jeg skal pusse over den. Det tok nesten 7 timer før betongen var klar for pussing.



slik ser det ut idag, har vannet den litt:
« Senast ändrad: maj 04, 2018, 17:46:37:37 av Mrtiger »

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Hauge 5x5m lite betong basseng.
« Svar #11 skrivet: maj 04, 2018, 18:25:57:57 »
Noen som har forslag på skimmer, dyser og lys som går Ann og bruke til et betongbasseng som er bygd opp med systemblokker som blir fylt med betong?
Pahlén, Astral och Hayward är väletablerade företag som har nämnda utrustning. Om du inte redan har gjort det så rekommenderar jag att du läser byggtrådarna av MathiasS, je, Erik N och poolersw (finns fler).
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Mrtiger

SV: Hauge 5x5m lite betong basseng.
« Svar #12 skrivet: maj 06, 2018, 10:45:37:37 »
Noen som har et forslag på hvilken skummer jeg kan bruke til et 200mm tykt betong/systemblokk basseng.
Hvor og hvordan bør denne installeres?

Utloggad Mrtiger

SV: Hauge 5x5m lite betong basseng.
« Svar #13 skrivet: maj 09, 2018, 18:14:26:26 »
Ingen som har et forslag :'(

Utloggad Mrtiger

SV: Hauge 5x5m lite betong basseng.
« Svar #14 skrivet: maj 14, 2018, 23:39:17:17 »
Da har jeg begynt med veggene. Blir mange kilo og bære:) fikk ikke satt pallene med blokkene ved bassenget, så jeg må bære de 50m fra gårdsplassen til bassenget.

Startet med et hjørne.


Her er første raden ferdig:)
« Senast ändrad: maj 14, 2018, 23:45:46:46 av Mrtiger »

Utloggad Plums

SV: Hauge 5x5m lite betong basseng.
« Svar #15 skrivet: juni 06, 2018, 21:38:04:04 »
Snyggt! Pahlens skimmer är bra. De har nog en variant om man vill ha hög vattenlinje också som brukar bli snyggt.

Utloggad Mrtiger

SV: Hauge 5x5m lite betong basseng.
« Svar #16 skrivet: augusti 29, 2018, 07:58:45:45 »
Etter en lang og deilig sommer, begynner jeg med bassenget igjen.
Vi plasserte et intex basseng på sålen i sommer slik at ungene skulle få bade i sommer, da jeg så at jeg ikke rakk å ferdigstille bassenget før sommeren:)
Men, nå jeg jeg i gang igjen. Har nå fjernet intex bassenget og skal begynne å montere opp veggene igjen med systemblokkene.
Må snart gebynne å tenke på getong som jeg skal fylle opp med, da tenker jeg i veggene. Noen som vet hvilken betong type jeg skal bruke til dette?

Utloggad Mrtiger

SV: Hauge 5x5m lite betong basseng.
« Svar #17 skrivet: augusti 30, 2018, 23:32:28:28 »
Har et spørsmål ang. Betongveggene/systemblokker, skal det settes inn med noe ellers kan innerduk/liner legges rett på veggen? Ser at noen nevner waterstop, hba er det og trenger jeg dette?
Må selvfølgelig pusse veggene med murpuss først slik at det blir glatte og jevne.
Hva anbefaler dere av betong som skal fylles i systemblokkene?

Utloggad Per Eriksson

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Linköping Bankekind
  • Antal inlägg: 51
  • Total likes: 5
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Hauge 5x5m lite betong basseng.
« Svar #18 skrivet: augusti 31, 2018, 22:11:18:18 »
Man ska nog helst ha nåt mellan liner och vägg, Chemoform/elbtal plastic som jag köpte liner av förordade en 500g/m2 fleecefilt för att ta upp små ojämnheter och gör också att vägg ochh botten inte är stenhårda om man stöter emot.

Utloggad Mrtiger

SV: Hauge 5x5m lite betong basseng.
« Svar #19 skrivet: september 04, 2018, 20:20:00:00 »
Takk, slik som jeg tenkte da.

Men, holder på å montere/felle inn lampe/lys kassen inn systemblokkene.

Noen som har et forslag på hva jeg kan bruke for å tette sprekken mellom lampekassen og systemblokkene? Må jo tette med ett eller annet før jeg fylle betong ned der, ellers vi det renne betong inn i bassenget.
Egentlig ellers alle sprekker som måtte tettes før betongen pumpes ned i systemblokkene.
« Senast ändrad: september 04, 2018, 20:27:15:15 av Mrtiger »

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan