VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Tjälldén-pool 3x6m med teknikrum  (läst 14962 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad pooldanne

SV: Tjälldén-pool 3x6m med teknikrum
« Svar #20 skrivet: augusti 12, 2018, 20:06:10:10 »
Har försökt att jobba på så gått det går i värmen som varit i sommar. Har gått segt vissa dagar men det tar sig framåt iaf =)
Idag fick vi också taket på plats.
Linern är beställd och bör komma inom 2-3 veckor. Återstår att koppla på värmepumpen och saltvatten-klorinatorn. Så vi bör hinna med iaf ett bad innan vinterstängning.

Lägger in lite bilder på bygget hittills. Har märkt att man är väldigt dålig på att ta bilder på dom olika momenten man gör. Får bli bättring på det.


Poolgiganten

Utloggad Torbjörn Kristiansen

SV: Tjälldén-pool 3x6m med teknikrum
« Svar #21 skrivet: augusti 14, 2018, 19:47:15:15 »
Jag satt den enligt Tjälldén rekommendation på 12 mm över krönbalken. Då ska man komma precis över snapinlist.

Stort tack för svar!


Utloggad pooldanne

SV: Tjälldén-pool 3x6m med teknikrum
« Svar #22 skrivet: augusti 29, 2018, 06:16:41:41 »
Hur noga har ni som byggt med Tjälldénblock spacklat skarvar på väggar och trapp?
Jag misstänker att mitt duger som det är nu men vill ändå fortsätta för att få det ännu slätare.
Sväljer den där foamen mycket skavanker?

Utloggad pooldanne

SV: Tjälldén-pool 3x6m med teknikrum
« Svar #23 skrivet: september 09, 2018, 09:55:14:14 »
Vilken milstolpe!
Nästa vecka badar vi  O0


Utloggad pooldanne

SV: Tjälldén-pool 3x6m med teknikrum
« Svar #24 skrivet: september 11, 2018, 19:55:20:20 »
Då var premiärdoppet taget. 22 grader i vattnet efter att värmaren varit på ett dygn, startade den när det var 17 grader igår. Låter nog värmepumpen vara på ca en vecka till för att se att allt fungerar som det ska sen blir det till att invänta våren.

Linern var för övrigt lättare att sätta än jag trodde. Kanske hade tur att hamna hyfsat rätt ganska på en gång. Sitter som ett smäck, möjligtvis lite väl rundat hörn i ena bortre hörnet från trappan. Tror vi hamnade ca en halv mosaikruta snett där. Men tycker det ser lite bättre ut redan sedan vi satt linern.

Utloggad Mrtiger

SV: Tjälldén-pool 3x6m med teknikrum
« Svar #25 skrivet: mars 31, 2019, 18:05:03:03 »
hei,
ser veldig bra ut.
kan jeg spørre om hvor mye du måtte betale for liner og fester for denne. Holder selv på å hente inn priser på mitt basseng, så det hadde vært fint å se hva andre har betalt for liner.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan