CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Saltvattensystem i offentlig pool!  (läst 2055 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Sophia

Saltvattensystem i offentlig pool!
« skrivet: augusti 03, 2008, 23:34:50:50 »
Var på badhuset i Billund (Danmark, vi var på Legoland med så klart) och det är helt underbart! Först och främst - de har en spa-avdelning med dessa fantastiska uppfinningar:



Uppvärmda kroppsformade mosaikklädda bänkar. Insomningsfaktorn är HÖG!  :D


Sen upptäckte jag att det ju inte luktar KLOR där! Smakade genast på vattnet och jo, där fanns en svag svag saltsmak. Greppade närmaste personal och jo minsann, där var det saltvattensystem som gällde! de var extra hårda på hygien och mycket anslag om hur man ska tvätta sig. Har man inte tvättat håret blir det bakläxa.  ;) Men det funkar tydligen riktigt bra.

Tyckte det var kul med en offentlig pool med annat än klor.

http://www.billund-bad.dk/

Länk till badet

Poolgiganten

Utloggad Steffe

SV: Saltvattensystem i offentlig pool!
« Svar #1 skrivet: augusti 04, 2008, 00:16:12:12 »
Inte för att jag vill förstöra det roliga för dig med det som desinficerar är klor (underklorsyra) och alltså inte saltet i sig. Saltet används för att tillverka klor s.k. inline, det är detsamma som normalt felaktigt bemämns som saltgeneratorer till privatpooler. För mer info se länken nedan.

Det är alltid viktigt att tvätta sig innan man hoppas i bassängen i en offentlig pool. Du bidrar med x antal mer bakterier som oduschad vilket skulle belasta den mekaniska och kemiska reningen onödigt mycket med tanke på hur enkelt det är att duscha före.


http://www.balneo.se/1_1.html


Utloggad Sophia

SV: Saltvattensystem i offentlig pool!
« Svar #2 skrivet: augusti 04, 2008, 20:28:31:31 »
Inte för att jag vill förstöra det roliga för dig med det som desinficerar är klor (underklorsyra) och alltså inte saltet i sig. Saltet används för att tillverka klor s.k. inline, det är detsamma som normalt felaktigt bemämns som saltgeneratorer till privatpooler. För mer info se länken nedan.

Det är alltid viktigt att tvätta sig innan man hoppas i bassängen i en offentlig pool. Du bidrar med x antal mer bakterier som oduschad vilket skulle belasta den mekaniska och kemiska reningen onödigt mycket med tanke på hur enkelt det är att duscha före.


http://www.balneo.se/1_1.html



Jo jag vet det, det var därför jag skrev "saltvattensystem". Jag kunde lagt till klorgenerator och sånt med, men det förstod de inte då jag försökte diskutera med dem!  ;)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag