CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Sandfilter  (läst 2214 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad curt

Sandfilter
« skrivet: juni 02, 2008, 18:42:10:10 »
Hej
Någon som har efraenhet av den snadfilter pump som finns att köpa på Harald Nyborg ?
Vi har en Bestway rörpool 5,49x 1,22 och känner att vi behöver en bättre pump .
det står att den ska räcka till upp till 20000 l och i vår är det 23000 ,men nog borde den vara bättre och starkare än den vi har nu som hörde till själva poolen .

Har tittat runt och en sandfilterpump ligger som billigast på ca 3000 kr ,den på nyborg kostar ca 650 kr därav blir man ju lite fundersam

Mvh Curt

Poolgiganten

Utloggad Notsoperfect

  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Helsingborgstrakten
  • Antal inlägg: 17
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Sandfilter
« Svar #1 skrivet: juni 04, 2008, 06:57:31:31 »
Hej.
Köpte en sådan pump förra året och den funkade hur bra som helst till min lilla uppblåsbara. Förmodar att det är samma pump. I ditt fall tror jag inte den är så lämplig, med tanke på att den bara pumpar 3000/h vilket skulle betyda att den i så fall fick gå 24h/dygn..

Utloggad Laika

SV: Sandfilter
« Svar #2 skrivet: juni 23, 2008, 16:55:44:44 »
Tjena curt, jag har en bestway på 7000 liter och den pump du frågar om och det funkar kanonbra, det står visserligen att den ska klara upp till 20000 liter men lite "overkill" är ju aldrig fel så jag vill nog råda dig att titta på Primastars sortiment eller liknande. det springer ju iväg lite men så är det tydligen med poolägande att Baljan oftast är den lägsta utgiften.. Lycka till

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag