Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Bredaste poolkansten?  (läst 1784 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dimitris76

Bredaste poolkansten?
« skrivet: februari 19, 2019, 16:59:16:16 »
Hej! Jag tänker renovera min 50-år gamla pool med ny sarg. Den befintliga är betongplattor med dansk sjösten som barnen gillar inte för det växer mossa i den och ser ofräsch ut.

Jag vill ha granitsarg fast betongpoolen är avrundad i hörnet med ett radius som jag uppskattar det som ca. R100. Betongväggarna är ca. 120 mm tjocka men de också har externt ingjutna pediklar varje 60cm som ökar bredden ännu mer (se bifogad bild! - OBS! ej i skala).

Jag behöver alltså en ganska bred sargstenssystem för att täcka både pediklarna och har en granitkant som  hänger tillräckligt mycket över poolväggens insida så att inte väggen synas i hörnet.

Min fråga är vad är den breddaste poolsarg man kan hitta på svenska marknaden?

Tack på förhand!
/Dimi
 
« Senast ändrad: februari 19, 2019, 17:04:40:40 av Dimitris76 »
4.5x8x1.5m epoxyfärgad betongpool, Pooltak från Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW värmeväxlare, Thermia bergvärme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag