CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Byta cell på Hayward 3c  (läst 1039 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tarningholm

  • Gäst
Tarningholm
Byta cell på Hayward 3c
« skrivet: maj 29, 2018, 22:22:03:03 »
Att döma av huvudenhetens felmeddelanden verkar min elektrolyscell vara kass. Jag får ibland fram att den saknar kontakt med cellen och någon gång blinkade en varning till om något knas med temperaturgivaren i cellen. I samband med detta har jag några frågor.
1. Är detta vanligt på den aktuella modellen?
2. Var köper man billigast en ny cell? Min ursprungliga leverantör finns inte på marknaden längre.
3. Cellens anslutningsplint var helt insmord med fett, gör man alltid så för att de är en potentiellt saltutsatt miljö?
4. Har någon med den aktuella modellen varit med om att det är själva huvudenheten som strular, eller är det ”alltid” cellen som skapar problem?

Poolgiganten

Utloggad razor

SV: Byta cell på Hayward 3c
« Svar #1 skrivet: maj 10, 2021, 12:39:16:16 »
Att döma av huvudenhetens felmeddelanden verkar min elektrolyscell vara kass. Jag får ibland fram att den saknar kontakt med cellen och någon gång blinkade en varning till om något knas med temperaturgivaren i cellen. I samband med detta har jag några frågor.
1. Är detta vanligt på den aktuella modellen?
2. Var köper man billigast en ny cell? Min ursprungliga leverantör finns inte på marknaden längre.
3. Cellens anslutningsplint var helt insmord med fett, gör man alltid så för att de är en potentiellt saltutsatt miljö?
4. Har någon med den aktuella modellen varit med om att det är själva huvudenheten som strular, eller är det ”alltid” cellen som skapar problem?

Har sprungit på precis samma problem när jag skulle starta upp min pool med en Hayward 3C. Hur löste du det?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag