Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Badklart innan juni är slut?  (läst 31081 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Nordman

SV: Badklart innan juni är slut?
« Svar #10 skrivet: juni 13, 2012, 21:31:19:19 »
Men oj vad det går undan. Själv håller jag på med makadam fortfarande... Det där med bombnerslag på tomten känner jag igen. ;)

Ser bra ut!! :)
Min byggtråd:
www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7174.0
Thermopool 8x4 med hörntrappa mm

Poolgiganten

Utloggad CoyRascal

SV: Badklart innan juni är slut?
« Svar #11 skrivet: juni 13, 2012, 22:13:56:56 »
Hej och hå, idag har vi blivit med pool! Poolen kom redan vid 8.30 i morse och eftersom vi inte var klara med finjustering av makadam och läggning av cellplast så var det bara till att "parkera" pool på gatan så länge. Tur att vi har en maskinfirma i byn som ställer upp till 100%. När cellplasten var på plats och rören på poolen isolerade var det dax att försöka baxa in åbäket i trädgården...

Utloggad CoyRascal

SV: Badklart innan juni är slut?
« Svar #12 skrivet: juni 13, 2012, 22:20:36:36 »
Det var inte direkt gott mått när vi skulle genom häcken, blev till att ta fram såg och grensax för att ta oss förbi. Men nu är den på plats och imorgon kommer 8 kubik torrbetong för återfyllnad. Så man lär inte vara sysslolös imorgon heller...

Utloggad CoyRascal

SV: Badklart innan juni är slut?
« Svar #13 skrivet: juni 15, 2012, 08:52:37:37 »
Gårdagen började inte allt för bra. Rören som är fördragna från fabrik från och till skimmer/inlopp ska vara trycktestade men allt kan ju hända så igår morse gick jag ut och fyllde på vatten i rören och gick över alla kopplingar. I en av böjarna under ena skimmern kom där en vatten droppen varje sekund.  >:( Inte helt optimalt eftersom en bil med torrbetong redan var på väg. Jag ringde min leverantör som i sin tur fick tag på en av Nivekos Tjeckiska servicetekniker som befann sig i Danmark och han dök upp vid lunchtid.
Vi lämnade ett litet utrymme för honom och började vi återfylla resten.
Att säga att det skulle vara badklart är väl att ta i men det hindrade inte sonen för att hoppa i. Han var dock inte i så länge utan kom upp igen med orden "Jag tror att mina lungor frusit fast". ;D

Utloggad CoyRascal

SV: Badklart innan juni är slut?
« Svar #14 skrivet: juni 15, 2012, 08:58:36:36 »
Fick även hjälp med att göra två hål i källarvägen till 110 markavloppsrör där jag dragit slangarna som ska till/från pump och filter. Trädgården är grovt återställd så idag blir på sin höjd att plocka lite sten och försöka jämna till. Har blivit så där med EM tittandet de senaste tre dagarna så jag ska ta igen det i kväll.  ;)

Utloggad LUS

SV: Badklart innan juni är slut?
« Svar #15 skrivet: juni 17, 2012, 09:29:47:47 »
  Är det en Overflowpool? Gillar det där med snabba beslut... Tycker mig känna igen mig lite! Tog nån dag mer än du tänkt dig med kanske? :D :D :D Mycket fint projekt! Låt nu inte den lagvigda få sätta alla blommor för nära poolen bara, allt hamnar i poolen förr eller senare. <antman> Ge henne ett "simsnöre" så kan hon simma till andra kanten och du förverkliga dig själv, så gjorde jag. :angel:
Ovalpool från Rubinpool 10 x 5, Klasik C tak 180 Heatpiperör för uppvärmning av hus & pool,

Utloggad CoyRascal

SV: Badklart innan juni är slut?
« Svar #16 skrivet: juni 18, 2012, 08:09:09:09 »
Nej, det är ingen overflow. Vi var sugna på det men kostnaden hoppade upp 90' till och det rymde tyvärr inte budgeten...
Tidsmässigt måste jag nog säga, att hitintills har allt gått snabbare än vad jag trodde det skulle göra. De tre första dagarna hände hur mycket som helst, i fredags tog vi det lite lugnt men i helgen har frugan kämpat med att börja återställa trädgården och jag med hjälp av en kompis har börjat sätta upp stommen till trädäcket.
Ett "simsnöre" kanske inte vore så dumt, var hittar man sådana?

Utloggad LUS

SV: Badklart innan juni är slut?
« Svar #17 skrivet: juni 18, 2012, 21:36:30:30 »
 De flesta poolbutiker har sådana! Tror det är nåt som liknar ett bälte med 2 gummistroppar i som drar en tillbaka. Funkar nog lika bra som en jetstream enligt en del här på forumet.
Ovalpool från Rubinpool 10 x 5, Klasik C tak 180 Heatpiperör för uppvärmning av hus & pool,

Utloggad Fia

SV: Badklart innan juni är slut?
« Svar #18 skrivet: juni 18, 2012, 22:19:58:58 »
Finns att beställa hos www.primastar.nu .
Swim trainer, under tillbehör sen swimmingpool/tillbehör.
« Senast ändrad: juni 18, 2012, 22:27:42:42 av Fia »
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad CoyRascal

SV: Badklart innan juni är slut?
« Svar #19 skrivet: juni 19, 2012, 22:33:20:20 »
I kväll har vi gjort ett tappert försök att jämna ut ytan som ska bli gräsmatta igen. Imorgon kommer det 150 kvm gräsmatta som ska rullas ut. Hoppas snart slippa all jord som hunden drar in så fort han varit i trädgården  >:(
Även pooltaket ska levereras imorgon, ska bli spännande även om det lär dröja ett litet tag till innan stommen till trädäcket är klart på båda sidor. Tyvärr fick jag reda på i dag att min värmeväxlare inte kommer förrän tidigast slutet av nästa vecka så vi får hoppas på stora solen kan värma upp vattnet från dagen 18 grader...

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan