CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: p1sson - från markpool/pumpmärke  (läst 1951 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jack.

  • Gäst
jack.
p1sson - från markpool/pumpmärke
« skrivet: april 17, 2006, 10:29:20:20 »
Hej p1sson!

Ja, detta var inte så bra för min del eftersom jag prioriterar tappvattnet först. Min vvx är monterad först på värme systemet till radiatorerna med motorventil. Stigaren sitter under vv-slingan och returen i botten. Tanken var att kunna värma poolen med sol, el och ved.
Nu har jag tänkt om igen och antingen montera en värmeväxlare till så som du föreslog (poolvattnet mot solvattnet) eller vad sägs om att montera en stigare till i mitten av tanken då har jag två tankhalvor med varmtvatten till kranen. Bubbelpoolen är ca 3,5 m3 som ska värmas upp först med ved för att sedan underhållas med sol.
Vad tror du om det?  ???

Mvh Jack.

Poolgiganten

Utloggad p1sson

SV: p1sson - från markpool/pumpmärke
« Svar #1 skrivet: april 17, 2006, 13:59:21:21 »
jack jag är inget proffs på inkopplingar men har du bara 3.5 m3 så är det ju en annan sak  jag värmer ju ca 25m3 .
har en kompis som värmer en liten pool på ca 4 m3 året runt med bara värmepump som 1: prioriterar varmvatten  2: husvärme  3: pool värme
 tror det blir billigaste instalationen  för dig med en poolväxlare och värmepumps värmning

mvh p1sson
villa 161m2 från 83, solfångare 20m2 ,ctc ecoel+ air 7,9  ,vattenburet ,braskamin med fläkt ,rexovent ,pool 3,6X6,1 som värms med solfångare och värmepumpen, pool solfångare 20m2.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag