VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Poolvärmepump PH4400-P från jula  (läst 3699 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Robert Svensson

  • Gäst
Robert Svensson
Poolvärmepump PH4400-P från jula
« skrivet: juni 06, 2018, 09:42:09:09 »
Hej

Har en poolvärmepump från jula (anslut) ph4400-P har funkat jätte bra i några år men nu får jag felkod E1 på displayen.

Finns det någon som råkar ha en service manual till denna? Eller någon som vet vad den koden beror på?

Tack på förhand.

Poolgiganten

Utloggad Robert335

SV: Poolvärmepump PH4400-P från jula
« Svar #1 skrivet: juni 06, 2018, 10:05:21:21 »
Info på värmaren.

Utloggad PeterR

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Farsta
  • Antal inlägg: 3
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Poolvärmepump PH4400-P från jula
« Svar #2 skrivet: juni 06, 2018, 14:42:42:42 »
Hej!

Eftersom felkoderna verkar vara desamma på många värmepumpar så är en kvalificerad gissning "Varning för högt systemtryck", med åtgärden "Justera vattenflödet".


Med vänlig hälsning,

Peter

Utloggad TommyC

SV: Poolvärmepump PH4400-P från jula
« Svar #3 skrivet: juni 06, 2018, 16:44:06:06 »
E1 finns inte med i manualen vars felkoder är väldigt lika de från min G&J.

https://www.jula.se/globalassets/catalog/productdocuments/manual/416102_se-no-pl.pdf

Be Jula om en uppdaterad manual som är komplett.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad e3henri

SV: Poolvärmepump PH4400-P från jula
« Svar #4 skrivet: juni 08, 2018, 23:53:05:05 »
Såg att jula säljer en för 9999 på kampanj (det kanske de gör hela tiden visserligen?)
https://www.jula.se/catalog/fritid/fritidsaktiviteter/pooler-och-tillbehor/pooluppvarmning/poolvarmepump-416102/

Är det samma tro?
Är ljudnivån OK? Hur nära poolen kan man ha den utan att störas vid bad.
Och räcker 6kW till en 26m3 pool?


Utloggad Varmtibadet

SV: Poolvärmepump PH4400-P från jula
« Svar #5 skrivet: juni 11, 2018, 14:04:52:52 »
Såg att jula säljer en för 9999 på kampanj (det kanske de gör hela tiden visserligen?)
https://www.jula.se/catalog/fritid/fritidsaktiviteter/pooler-och-tillbehor/pooluppvarmning/poolvarmepump-416102/

Är det samma tro?
Är ljudnivån OK? Hur nära poolen kan man ha den utan att störas vid bad.
Och räcker 6kW till en 26m3 pool?

Hej,
Den pumpen kommer du inte bli nöjd med till 26m3, 6kW räcker knappt till min pool på 17m3.

Jenny78

  • Gäst
Jenny78
SV: Poolvärmepump PH4400-P från jula
« Svar #6 skrivet: juni 15, 2018, 10:24:04:04 »
Hej,
Den pumpen kommer du inte bli nöjd med till 26m3, 6kW räcker knappt till min pool på 17m3.

Hej.
Jag funderar på att köpa en 6kw till min pool på strax under 17m3.
Men du säger att det räcker knappt  :-\
Vilken temp har du i din pool?
vet du på ett ungefär vad den kostar i drift?

Hälsningar
Jenny

Utloggad Varmtibadet

SV: Poolvärmepump PH4400-P från jula
« Svar #7 skrivet: juni 15, 2018, 11:27:36:36 »
Hej.
Jag funderar på att köpa en 6kw till min pool på strax under 17m3.
Men du säger att det räcker knappt  :-\
Vilken temp har du i din pool?
vet du på ett ungefär vad den kostar i drift?

Hälsningar
Jenny

Hej

Är kanske inte så illa som det lät... Jag hade 6kW VP till min 17m3 pool i 5-6 somrar till jag bytte till en 9kW till denna sommar.
Vår familj har en önskan att det ska vara MIN 28grader i vattnet (barn blir fort bortskämda och speciellt när de kan välja att bada i den varmaste av vår o grannens pool  <dontkn>)
Visst kom vi upp till 28grader och även 30-31grader varma veckor, men samtidigt kom det perioder där vi bara kom upp till 25grader...

Nu säger du att du har mindre pool än 17m3 så det är en fördel - mitt förra inlägg var menat att denna VP är för liten för 26m3.





Utloggad TommyC

SV: Poolvärmepump PH4400-P från jula
« Svar #8 skrivet: juni 15, 2018, 16:10:19:19 »
Helt avgörande för hur en viss VP fungerar till en viss pool är hur poolens överdrag fungerar och att det används när inte poolen används, speciellt på nätterna. Ibland får ovanmarkspooler problem med avkylning av väggarna i vindutsatta lägen. Det är väldigt stor skillnad på att hålla varmt juni-augusti jämfört med i slutet av september. Det skiljer också mycket mellan en bra sommar och en riktigt dålig sommar.

Vi håller drygt 30 grader till sista september utan problem med 9,2 kW VP till 31 kubikmeter vatten men då är det både bra isolerade väggar och pooltak -> helt andra förutsättningar jämfört med en ovanmarkspool. Det är omöjligt att säga vad som kommer att fungera tillräckligt bra utan att detaljstudera förutsättningar och förväntningar.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag