Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Slipa trall, sågspån i pool  (läst 1902 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad bjurte

Slipa trall, sågspån i pool
« skrivet: maj 01, 2018, 10:56:05:05 »
Hejsan,

Vår trall runt poolen gör väldigt mycket stickor på barnen. Funderar på att slipa toppskicktet och sen olja in.

Kommer ju bli sågspån / damm överrallt antar jag, vi har pooltäckning men kommer att behöva ha den borttagen när det slipas
närmast poolen.

Det är ca 100kubik vatten så tömmer ogärna poolen för detta.

Nån som gjort liknande? mycket jobb att få bort allt från poolvattnet?
Förstör man pump/sandfilter?

Kanske bäst att stänga av cirkulation och "håva" sågspån en dag?

Erfarenheter / tips tas gärna emot.

/Björn
« Senast ändrad: maj 01, 2018, 11:08:51:51 av bjurte »

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Slipa trall, sågspån i pool
« Svar #1 skrivet: maj 01, 2018, 12:54:40:40 »
Jag har ingen erfarenhet av att slipa trall men jag har en Festool Rotex 150 med tillhörande dammsugare. Utrustningen var nödvändig för att renovera plastpoolen men har man ett hus så är det vanligtvis gott om träytor som behöver underhåll. De flesta husägare har stor nytta av den bästa slipmaskinen som går att köpa för pengar. Jag har bl a slipat golvet i vardagsrummet som är 44 kvm. Det dammar nästan ingenting. Vardagsrummet har två ingångar utan dörrar och jag behövde inte ens täcka öppningarna mot kök och hall. Köp eller hyr en Rotex så slipper du damm från slipningen. Dammsugare är nödvändig för att maskinen ska fungera bra. Vissa har försökt spara på den kostnaden men det är fel tänkt. Dammsugaren gör även att slippapperen håller länge.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag