VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Pooltyp?  (läst 2838 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad fogsvans

Pooltyp?
« skrivet: juni 18, 2006, 11:54:00:00 »
Jag har precis börjat fundera på att bygga en pool vid vårt hus och behöver hjälp att söka upp pooltyper som passar oss.

Saken är den att vårt hus står på berg. Det är en liten kulle och vår nuvarande altan är på toppen av den kullen. I altanens förlängning mot grannen sluttar det ganska ordentligt mot granntomten och jag tänkte använda den här nivåskillnaden (eftersom jag inte ha det minsta lust att spränga).
Den nuvarande nivån på altanen tänkte jag låta fortsätta i ett trädäck och pool i sluttningen mot granntomten.
Det här innebär att jag kommer endast kunna förändra djupet marginellt och behöver en pool som inte behöver grävas ner och som dessutom kan ha ökande djup (eftersom den kommer ligga i en sluttning). Mellan tummen och pekfingret kommer poolens maximala djup i ena änden vara ca 1,7 meter, kanske lite mer.
Poolens dimensioner bör vara max 3 X 5 meter, kanske helst något mindre.

Vad ska jag kolla på? Några bra tips?

Tacker på förhand

/Mats

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Pooltyp?
« Svar #1 skrivet: juni 18, 2006, 12:42:33:33 »
Hej och välkommen! :)

Poolhuset har olika lösningar. Kolla länken. Pooler-Fristående pooler.
1,70 djupaste delen, hur blir djupet vid den grundaste delen?
Om du ska ha sluttande botten så blir, beroende på min fråga, lutningen ganska brant, när den bara är 5 meter lång.

http://www.poolhuset.se/index.aspx?sida=pooler.aspx&poolPage=fria
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan