CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Pool från Bauhaus?  (läst 15278 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Thomas_P

Pool från Bauhaus?
« skrivet: juni 12, 2006, 00:36:46:46 »
Vi är intresserade av en rektangulär pool (5,49 x 2,79 x 1,32) som Bauhaus säljer för cirka 6500:- inklusive allt som man "måste ha".

Är detta något att ha och i så fall, hur gör man på vintern?

Jag såg någonstans att man tömmer ut en del vatten och sen låter den stå, gäller det även de billigare modellerna som jag efterfrågar här ovan?

Poolgiganten

Utloggad Thomas_P

SV: Pool från Bauhaus?
« Svar #1 skrivet: juni 12, 2006, 20:20:59:59 »
Finns det verkligen ingen som vet något?  ??? :-[

Utloggad Fia

SV: Pool från Bauhaus?
« Svar #2 skrivet: juni 12, 2006, 20:23:29:29 »
Hej Thomas_p och välkommen!

Om du kan berätta vilken pool du menar så är det lättare att svara. Jag har varit inne och titta där, men vet inte vilken. Vad är ramen gjord av etc.
De enda jag kan hitta är en plastpool för 795:- och träpool från 16900:-.

Du kanske kan länka till den poolen du menar?
« Senast ändrad: juni 12, 2006, 20:57:05:05 av Fia »
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Thomas_P

SV: Pool från Bauhaus?
« Svar #3 skrivet: juni 13, 2006, 02:25:39:39 »
Hej Fia, och stort tack för engagemang  :) :)

Poolen finns inte med i deras senaste annonsblad, den fanns i det förra. Det är en Intex-pool och beskrivningen är som följer:

"Med metallstativ – 17.200 liter. Med rektangulär form som är idealiska för vattenlek som volleyboll samt simning. Stativ i galvaniserat, rostfritt stål. Robust väggmaterial i tre lager. Lätt att montera, klar för påfyllning efter 60 min. Inkl rengöringspump för rengöring av vattnet. Avtappningsplugg för enkel avtappning via trädgårdsslang. Lev med markskydd, poolskydd, stege, poolrenhållningsset samt volleybollnät. Storlek 274 x 549 x 132 cm. Yta 15 m2."


http://www.halens.se/resources/products/96/016696/52071.jpg

Allt detta är hämtat från halens.se

Poolen är nu slut på Bauhaus i hela landet vilket väl tyder på att den är populär. Vi har emellertid beställt den på Halens trots att totalkostnaden blev en tusenlapp extra. Det är dock inte för sent att avbeställa om det skulle visa sig att det behövs... Platsen där vi tänkt ställa poolen är ypperligt lämplig då det är strax nedanför en relativt brant slänt och om man från den bygger ett trädäck så kommer det i en nivå som blir bra i förhållande till höjden på poolen.

Utloggad Gustavsson

  • Ska bygga Pumphus i sommar
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Bjuv
  • Antal inlägg: 392
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Pool är gött!
    • Visa profil
    • PROVISORISK SIDA
SV: Pool från Bauhaus?
« Svar #4 skrivet: juni 13, 2006, 07:18:16:16 »
Poolen är säkert helt ok ,
Ser dock ut att vara en patronfilter och det är nog för klent i längden.

Utloggad Mica

SV: Pool från Bauhaus?
« Svar #5 skrivet: juni 13, 2006, 08:27:20:20 »
Hej Thomas_P

Jag har haft en enklare sort av Intex pool, en rund som var 3,3 m i diameter och 90 cm hög. Vi köpte den för att "prova-på-pool" innan vi bestämde oss för en riktigt pool.

Utifrån priset (ca. 4000:-) så tycker jag att den var helt ok. Vi hade den 5 säsonger. Den var dock lite ranglig, det gick inte att sitta på kanterna tex då alla stöd var av plast. Med det var ljuvligt att kunna svalka sig och gick att ha hyfsat vilda lekar i den i alla fall (så länge man inte tok-hängde på kanterna).

Varje höst tvättade vi ur den och vek ihop den och ställde in den i garaget (den tog hyfsat mycket plats). Värmemässigt höll den mellan 20-22 grader utan någon värmetillsats.

Den pool du har tittat på verkar ju vara stabilare än min, men personligen skulle jag inte se det som en långsiktig investering, utan mer som en ljuvlig-sommar-förbrukning under ett par år.

Lycka till!  :)

Folkpool Octavia 6.6 x 3.6 x 1.44.
Uppvärmning: 15 kvm solfångarpaneler + Folkpools värmeväxlare 75 kW som är kopplad till IVT Optima 500 (luft/vattenvärmepump) http://goto.glocalnet.net/tradgardsprojektet/

Utloggad Fia

SV: Pool från Bauhaus?
« Svar #6 skrivet: juni 13, 2006, 08:28:52:52 »
Jag tror inte du kan ha vattnet kvar i den över vintern, isen är ganska så vass i kanterna. Jag skulle helt klart tömma hela och ta ner den över vintern.
Då håller den sig fräsch längre oxå. Jag har bekanta som har samma kvalite, men mindre, och de tar ner den. Jag har sett den runda och det är en bra pool för de pengarna. Min bekant har haft den i tre år och den har hållt sig väldigt bra.


Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag