Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Avdunstning eller läckage?  (läst 595 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad stationskarlen

Avdunstning eller läckage?
« skrivet: juni 17, 2023, 06:22:25:25 »
50  m2 poolyta. 80 m3 vatten. Vattentemperatur 29 grader. Lufttemperatur 22-27 grader. Med stängd pump försvinner cirka 8 liter/tim. Med pumpen, 1 kW, igång försvinner 87 liter/tim. Rören på trycksidan har jag provtryckt, de är täta. Det är torrt i maskinrummet. Kan rörelsen på vattnet på poolytan öka avdunstningen så mycket? Kan luft som sugs in i systemet på pumpens sugsida öka avdunstningen? Vad är normal vattenförlust?
Per

Poolgiganten

Utloggad nyburjare

SV: Avdunstning eller läckage?
« Svar #1 skrivet: juni 17, 2023, 10:14:14:14 »
För mig kan det avdunsta som mest 200-250 l per dygn ! och då har jag 55 kubik på ca 40 m2 utan tak, och det varierar väldigt mkt vissa dagar 250 l andra dagar noll så jag har INGET läckage , att du skulle tappa 2088 l/ 24 timmar är HELT galet det är inte avdunstning och du har svaret själv när det går ner till 192 l/dygn med avstängd pump , så mkt påverkar det inte om du har rörelse på vattenytan

Att du har ett läckage som "öppnas upp" när du får tryck i systemet ! är utom all tvivel

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag