CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Poolvärmepump - vilken?  (läst 2008 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fiddster

Poolvärmepump - vilken?
« skrivet: maj 01, 2018, 21:24:19:19 »
Hej

Står i funderingen att handla en poolvärmepump.
Vi har en pool som är rund 4,6 & 1,37 djup. Bör rymma ca 21 000 liter.

Jag har kollat på:
G&J P15 (PrimaStar)
Lymfco 6,3 kw (Outl1)
Plus nån Swim&Fun Eco 8,5kw (Byggmax)

Nån som kan komma med nån bra rekommendation i prisspannet 8-12 tusen sådär.

Prio är tystgående & bra kvalitet så klart. Jag har läst mig till att G&J's pumpar inte är så tysta dock, annars låg den bra till.
Kom med förslag och åsikter tack, det skulle uppskattas av en rookie på området som mig.

Tack på förhand!
« Senast ändrad: maj 01, 2018, 21:36:46:46 av Fiddster »

Poolgiganten

Utloggad Cybertron

SV: Poolvärmepump - vilken?
« Svar #1 skrivet: maj 01, 2018, 21:29:24:24 »
Hej

Står i funderingen att handla en poolvärmepump.
Vi har en pool som är rund 4,6 & 1,37 djup. Bör rymma ca 21 000 liter.

Jag har kollat på:
G&J P15
Lymfco 6,3 kw
Plus nån Swim&Fun pump.

Nån som kan komma med nån bra rekommendation i prisspannet 8-12 tusen sådär.

Prio är tystgående & bra kvalitet så klart. Jag har läst mig till att G&J's pumpar inte är så tysta dock, annars låg den bra till.
Kom med förslag och åsikter tack, det skulle uppskattas av en rookie på området som mig.

Tack på förhand!

Jag kan bara säga att jag har en Swim&Fin Xpress 9+, helnöjd med den. Tyvärr så går den inte att köra när det är under 8grader vilket gör att det går lite segt just nu (då våra nätter ligger på ca. +4) . Smidig och bra display med flödesvisare. Men, största plusset är att det är en billigt vertikalvärmepump, smidig (liten och hyffsat tyst) med stickkontakt osv, men om det inte är något krav så skulle jag nog välja en annan pump i samma prisklass.

Utloggad riumpendan

SV: Poolvärmepump - vilken?
« Svar #2 skrivet: maj 18, 2018, 22:22:53:53 »
Jag har en G&J P08 men ska vara samma dB som P12 och P15.
Första VP som jag har så kan inte jämföra men visst låter den. Har placerat den så att den stör minimalt men när vi ibland fikar cirka 5 meter från den så låter det som ett konstant "sus i trädgrenar". Fungerar om man sitter och diskuterar men irriterande att sitta där och läsa en bok. Typ.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag