CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Baquacil till klor, nu sker det!  (läst 13520 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ronson

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Jämjö
  • Antal inlägg: 860
  • Total likes: 6
  • Kön: Man
  • 2013: Pumpbyte o reparation av VP
    • Visa profil
    • Ronson´s poolbygge
SV: Baquacil till klor, nu sker det!
« Svar #20 skrivet: april 09, 2012, 09:18:04:04 »
Är nyfiken på hur det gick för "ronson" och hans byte från baquasil till klor. Eller kanske har nån annan här erfarenhet av byte? Berätta gärna hur det gick!

I denna tråd så berättar jag hur hela bytet gick till. Är helnöjd efter bytet <sol>

Jag fick problem vid när solfilmen gått sönder och jag började använda pressening. Se bifogad länk http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=6716.msg49366#msg49366

/ronson
Storpool 7.6x4.5 från JoF, dubbla VP (4+4kW), Klor
Poolbygge : http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=2056.0

Poolgiganten

Utloggad Janne

SV: Baquacil till klor, nu sker det!
« Svar #21 skrivet: april 28, 2012, 13:59:01:01 »
Det finns två sett och göra det, som Ronson gjorde eller som jag har gjort bytt vatten.
Jag bytt också sand i filtert, men vår sand var grön och stank.

Janne
Första poolen: Åttaformad plåtpool, solvärme och saltgenerator.
Andra poolen: Rektangulär murad med lecablock, poolvärmepump GJPACW-20 och klorautomat.

Utloggad Maggan Puh

  • Pool sen 1991
  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Roslagen
  • Antal inlägg: 12
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Ur fotlig synvinkel...
    • Visa profil
    • Ur fotlig synvinkel
SV: Baquacil till klor, nu sker det!
« Svar #22 skrivet: april 28, 2012, 16:44:58:58 »
Hejsan!
Vi fick till slut till det med phmin o sänkte PH värdet från 7,6>7,2. Sen återstod "bara" att få bort skummet.
Fick då tips av vår Baquasilhandlare att kolla packningarna. Skum uppstår vid läckage i rör eller packningar tydligen. Köpte en packning till pumpen och bytte ut den. Och VIPS så försvann skummet! Nu har vi klart, oskummat vatten och värmen stiger med flera grader varje dag, tack vare solskenet!
Just nu är vattnet 20 grader, över 30 inne i poolhuset, så de modiga ungarna kan bada nu, men vi gamlingarna väntar tills det kommer över 26 grader!
Vet ej hur mkt kemikalier vi hällt i eller vad "kalaset" kostat, vågar inte räkna efter!  Huvudsaken att vi fick till det! Ett problem mindre.

Men idag la kylskåpet av så vi fick ta in ett gammalt o flytta över allt i väntan på reparatör efter helgerna!! Aldrig får man vara riktigt glad!!!!
 :(
GLAD VÅR PÅ ER OCH MÅ NI FÅ MÅNGA GOA DOPP I ERA POOLER!
Föredrar hav och varma pooler i Thailand men tröstar mig hemma i kidneyform 5,30 x 9 m från Miami Pool.
Stoppar inte ner kroppen om det inte är över 28 grader i vattnet och minst 20 i luften!
Har numera pooltak från Svenska Poolfabriken som levererade i sept-10. Nu ska det kunnas badas i både regn, rusk och stormväder - om allt funkar!
Uppvärming sedan 2009 med en luftvärmepump från Gullberg&Jansson på 13,8 kW

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag