VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: pooltrappa i storpool  (läst 2452 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad aunnr1

pooltrappa i storpool
« skrivet: april 14, 2017, 10:22:58:58 »
Jag kommer att bygga en pool i sommar o lutar lite åt en storpool 9,1*4.5 men har inte bestämt mej än, men det får nog bli den typen av pool för det är en ganska billig variant som går snabbt att montera upp.
Men jag funderar om det inte skulle gå att montera en utanpåliggande trappa till linerpool i en sådan, det kommer ju att innebära att man låser alla rörelser av poolen på den sidan man sätter trappan men alla andra sidor blir lösa.
Men jag vet inte om poolduken kanske inte håller för ett sådant montage, men det går ju i andra pooler av liknade konstruktion.
Jag tror ju att man blir tvungen att avlasta trappan så att den klarar av den dragande lasten som plåtarna skulle ha tagit men det borde väl gå att göra med någon balk konstruktion.   Vad tror expertisen skulle det vara möjligt eller finns det något som jag missat som gör detta ogörligt.
Skulle vara kul om någon som byggt nåt liknande kunde dela med sig av sina erfarenheter på detta


Poolgiganten

Utloggad aunnr1

SV: pooltrappa i storpool
« Svar #1 skrivet: april 15, 2017, 11:01:51:51 »
Det var ingen rusning på svar precis ;)
Men jag har suttit o läst igenom en massa byggtrådar på liknande projekt, o jag ser att dom flesta som bygger har valt 7,6 m pool eller mindre varför? är det pga platsbrist eller.
Sen är det många som har haft storpool eller primastar i 8-10 år hade varit roligt att höra av någon som byggt en sån pool hur det har fungerat under åren o hur länge en sån pool håller.

Utloggad Oceanum

  • I branschen
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 362
  • Total likes: 36
  • Har en mosaikpool 10,5x3,5m
    • Visa profil
    • Oceanum - Pool & Pooltillbehör på nätet
SV: pooltrappa i storpool
« Svar #2 skrivet: april 23, 2017, 14:50:08:08 »
Kanske svar uteblev för att du skrev Storpool med litet "s" varför det inte var klart att det var JF Fritids modell som heter "Storpool" du kikat på.

Den trappa du tänker uppfattar jag som någon av de som finns i denna folder eller: http://www.chemoform.se/filer/Proffs-Thermoblockpooler.pdf

Det borde fungera, men som du säger är din liner tunn och kanske då att det ökar risken för problem. Återkoppla gärna med resultat.


Martin
Mvh
Martin | Oceanum

Vi jobbar med Pahlén, Gullberg & Jansson, Chemoform, Swed Handling, Clear Pool, Lay Z Spa, Scuba II, Litokol, Walter

Utloggad Coolg8

SV: pooltrappa i storpool
« Svar #3 skrivet: maj 09, 2017, 12:51:53:53 »
Det var ingen rusning på svar precis ;)
Men jag har suttit o läst igenom en massa byggtrådar på liknande projekt, o jag ser att dom flesta som bygger har valt 7,6 m pool eller mindre varför? är det pga platsbrist eller.
Sen är det många som har haft storpool eller primastar i 8-10 år hade varit roligt att höra av någon som byggt en sån pool hur det har fungerat under åren o hur länge en sån pool håller.

Du har nog svaret där, inte så många som byggt så stora p.g.a. utrymmesbrist.  Sen tror jag att de som köper en JF pool är nöjda efter vilket pris man betalat och vad reservdelspriset är. Tittade själv på de alternativet, men eftersom vi skulle gräva ner poolen så blev kostnaden för grävningen dubbelt så dyr som att gå på en djupare stålpool typ denna:
http://www.poolsidan.se/coralpool/coralpool-614wd.html

Men vill du ha en stor till bra pris kolla denna:
http://shop.poolsidan.se/sv/pooler/ovala-pooler/coralpool-617wd-oval-pool-11x5m.html


Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan