Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: algmedel????  (läst 5764 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad zizela

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Östervåla
  • Antal inlägg: 13
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Bubbel bubbel
    • Visa profil
algmedel????
« skrivet: oktober 13, 2009, 18:54:27:27 »
Vi håller på att vinterstänga våran ovanjordspool. Måste man ha i algmedel även fast det klor vi använder idag innehåller algmedel? måste man tillsätta mera algmedel eller hur funkar det? Tack på förhand!!!!!!!!!!

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: algmedel????
« Svar #1 skrivet: oktober 13, 2009, 22:24:28:28 »
Första säsongen hade jag i algmedel men inte sedan dess. En ordentlig dos chock klor har fungerat perfekt o hållit poolvattnet klart i 5 år.
Har du algmedel hemma så är det aldrig fel att använda det!
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad aromata

SV: algmedel????
« Svar #2 skrivet: oktober 14, 2009, 08:46:47:47 »
Jag tror att vattentypen kan en viss betydelse. Somliga känner att de "måste" använda algmedel då och då men jag själv har aldrig använt det.

Algmedel är ett belämpningsmedel och jag tycker att man generellt sett ska vara restriktiv med sådana. Det försvinner ju inte utan bryts ner till olika kemiska restsubstanser som jag inte har riktig koll på. Barn sväljer ju poolvatten ibland och då känns det inte bra om man har tillsatt bekämpningsmedel.

Kanske är försiktighetsprincipen obefogad men kan man klara sig utan finns det anledning att inte göra det.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag