Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: "Man får vad man betalar för"  (läst 19638 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad JMpool

"Man får vad man betalar för"
« skrivet: juli 12, 2008, 00:28:03:03 »
Hej!

Jag sticker ju ut hakan här på forumet och påstår att man " Får vad man betalar för" (Jag är helt oberoende, dvs inte sponsrad av någon säljare).

Är det fler som har samma erfarenheter som jag?
Man läser varje dag om folk som har problem med "billighetspooler".
Kanske är det dags för branschforumet att sätta ner foten och styra upp verksamheten!

Mvh
JM


Poolgiganten

Utloggad ronson

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Jämjö
  • Antal inlägg: 860
  • Total likes: 6
  • Kön: Man
  • 2013: Pumpbyte o reparation av VP
    • Visa profil
    • Ronson´s poolbygge
SV: "Man får vad man betalar för"
« Svar #1 skrivet: juli 12, 2008, 00:54:05:05 »
Jag anser att du bör specificera din krititik map "problem med billighetspooler" o inte komma med en så generell kritik som du hittils har gjort i dina inlägg.

Vilka typer av problem åsyftar du?
Vad innebär begreppet "billighetspool" för dig, dvs var går brytpunkten?
Har du egna erfarenheter, dela gärna med dig av de i så fall eller var grundar sig kritiken på?

Alla som köper en pool har en viss budget avsatt för detta och för den budget man har avsatt så gäller det självklart att få så bra kvalite/service för de pengarna man investerar i en egen pool.

Utan dessa billighets alternativ så hade många aldrig haft chansen att prova på hur det är att ha en pool och därmed inte senare kunna ta steget till att kanske kosta på sig en dyrare pool alt poolutrustning.

Själv är jag nöjd ägare till en storpool från JoF (som du tidigare ratat i en tråd) o valde den firman delvis pga deras utmärkta service, hade rätt poolalternativ, samt att i min budget så rymdes det inte större/dyrare pooler. Jag är själv mycket medveten om vad jag har fått för mina investerade pengar och känner mig inte alls besviken/lurad på något vis av JoF. Man kan ju inte beställa en Micra o tro man skall få en stor Mercedes!

Alla pooler dyra som billiga råkar ut för problem, det är ungefär samma som som med dyra resp billiga bilar.

/ronson
Storpool 7.6x4.5 från JoF, dubbla VP (4+4kW), Klor
Poolbygge : http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=2056.0

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: "Man får vad man betalar för"
« Svar #2 skrivet: juli 12, 2008, 09:29:02:02 »
Hej JMpool
Vi längtar efter att se bilder från din pool samt din utrustning.
mvh carlos <sol>
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Utloggad Henric

  • Nybörjare
  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Bromma, Sthlm
  • Antal inlägg: 24
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: "Man får vad man betalar för"
« Svar #3 skrivet: juli 12, 2008, 09:40:54:54 »
Och jag är en helnöjd ägare till en Intex 200x300x76 som vi använder varje dag.
Inga problem alls med den (ta i trä), och vi fick plats med den på vårt trädäck, vi är inne på vår andra Intex pool.
Men det kanske inte är en pool utan en leksak, vi har dock uppgraderat i år med ett sandfilter då jag ledsnade på patronfiltren.

Jag tycker att vi fått massor med glädje för den lilla pengasudd vi betalat för poolen, har inte möjlighet att ha en större pool i detta boende.
Importerad Intex Rörpool, 200x300x075cm med SpeedClean sandfilter 5500 l/h och 3kW värmare från Steinbach. Kör med klor. 30 mm frigolit under poolen som står på trädäck. Numera också belyst nattetid.

Utloggad Newb

SV: "Man får vad man betalar för"
« Svar #4 skrivet: juli 13, 2008, 09:40:04:04 »
Håller med man köper en kanske inte fullt så dyr för att se hur mycket man anväder den och sedan oxå kanske vad den kostar att hantera mm... själv så la jag 13000 på poolen och 35-45 k på verandan men skulle ju ända byggas med ell utan pool  :D

Utloggad Fia

SV: "Man får vad man betalar för"
« Svar #5 skrivet: juli 13, 2008, 09:50:02:02 »
Tycker absolut att det ska finnas pooler för alla trädgårdar o plånböcker så att mer folk kan njuta!!
Alla har inte viljan eller möjligheten att lägga mellan 100 000kr - 300 000kr på att få en pool!
Som det är nu så hittar ju alla någon som passar just dem.
Jag tror nog att de flesta vet att de får vad de betalar för o är nöjda med det!
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: "Man får vad man betalar för"
« Svar #6 skrivet: juli 13, 2008, 09:59:40:40 »
håller helt med dig "Fia"
Det finns ju också en hel del trådar att läsa här på forumet de som inte passar kan man
väl je f i.
mvh carlos <sol> O0
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Utloggad peterman

SV: "Man får vad man betalar för"
« Svar #7 skrivet: juli 13, 2008, 14:43:01:01 »
tycker det luktar lite avundsjuka. kanske han själv lagt ut mycket pengar men sett att det finns många som kommit undan billigare.

kan bara hålla med tidigare inlägg. man vet att det naturligtvis kan skilja
på olika delar mellan poolerna.

vi är helt nöjda med vår jf 7.3 x .3.6. har en compheat 90 vp som värmer utmärkt. men som sagt frågan är vad han menar med billighetspooler.

till alla därute oavsett vad man plaskar runt i, ha en skön badsommar.

Utloggad lennartsson

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Strängnäs
  • Antal inlägg: 8
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: "Man får vad man betalar för"
« Svar #8 skrivet: juli 13, 2008, 21:59:36:36 »
Hej,

Det är intressant att se hur fort och hur många svar det blir när någon "kritiserar" billiga pooler.

Vi har själv en j&f storpool 3,6 x 6,1, som vi köpte i våras. Efter grävning och montering så återstår det att bygga klart trädäcket runt om. Jag kan bara med min lilla erfarenhet av pooler säga att det verkar vara rejäla saker trots att priset inte är allt för högt. Vi funderade innan vi köpte storpool på att köpa en "kidney" från miamipool, men vi tyckte att det blev för dyrt.
Trots allt så kostar det som man gör runtom också pengar, i vårt fall så har det hitills kostat ca 80 tusen för pool, grävning, solvärme, trädäck. Vårt poolområde är ca 90 kvm. Det känns som mycket för pengarna.

Summering:
Vi känner inte att vi blir lyckligare för att vi köper en pool som kostar 100 tusen istället för de 23 tusen som vår kostade.
Jag hoppas och tror att vi inte ändrar uppfattning om det med tiden.
Självklart får man vad man betalar för, och har man råd så kan man väl köpa en dyr pool. Alla har vi olika behov och förutsättningar här i livet.

Utloggad JMpool

SV: "Man får vad man betalar för"
« Svar #9 skrivet: juli 13, 2008, 23:57:28:28 »
Kära Läsare!

Sverige och svenskar är fantastiska! Så fort någon framför kritik så blir det hallabaloo och snack om orättvisa och lika rätt för alla och andra kommunistiska argument. Det jag vill framföra är en en kritik mot branschen, inte en kritik mot er som valt ett billigare allternativ, pga. ek. förutsättningar, begränsningar. Mitt inlägg är grundat på alla inlägg om problem som folk har som köpt "billighetspooler"!

Jag har ingen värstingpool, 90K från Folkpool, Jag tycker att leverantörerna ska deklarera om deras produkter är avsedda för svenska väderförhållanden osv.  Jag står på eran sida mot leverantörerna och är inte någon "finsnobb" som vill visa attityd. Så du som köpt en "Billig pool" var stolt över det men ställ krav på din leverantör att din produkt uppfyller dina krav på kvalitet.

Mvh
JMPool

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan