Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Nordpool Sarek  (läst 53690 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Grand03

  • Gäst
Grand03
Nordpool Sarek
« skrivet: maj 18, 2016, 21:23:14:14 »
Någon som har detta spabad http://www.buildor.se/nordpool-utespa-sarek-svart-med-vit-insida och har något positivt eller negativt att säga om den? Har fått ett erbjudande om att köpa det för ca 40000.

Poolgiganten

Utloggad TheSwede

SV: Nordpool Sarek
« Svar #1 skrivet: maj 19, 2016, 06:11:15:15 »
Om du lägger till 9000kr så får du ett earl som är från en bättre tillverkare. Badet är ett kina spa.

Utloggad nijo2

SV: Nordpool Sarek
« Svar #2 skrivet: maj 19, 2016, 08:55:59:59 »
Jag har ett Sarek sen ett år tillbaka är mycket nöjd så här långt.
Det är som sagt Svenska Badrumsinredningar som importerar dessa under namnet Nordpool och tillverkaren är Mona Lisa i Kina.
Att Earl skulle vara ett bättre bad kan jag inte uttala mig om eftersom jag inte har dom kunskaperna men Mona Lisa är vad jag förstått en av dom större tillverkarna i Kina och har hållit på ett bra tag.

Om du (som jag) är ute efter ett relativt litet bad men med två liggplatser så är inte Earl något alternativ eftersom där bara är en liggplats.
Det som även skiljer dom åt är att Sarek är isolerat med Termos principen medans Earl är fullskummat. I övrigt är båda baden "kinabad" vilket jag tycker man skall vara väl medveten om. Kvalitén bör ju vara bättre i ett "premium" bad med tanke på prisskillnaden annars är det knappast vi "kinabads" ägare som borde känna oss lurade ;)


Utloggad TheSwede

SV: Nordpool Sarek
« Svar #3 skrivet: maj 19, 2016, 09:03:13:13 »
Båda har ju 3 års garanti.

Grand03

  • Gäst
Grand03
SV: Nordpool Sarek
« Svar #4 skrivet: maj 19, 2016, 22:18:52:52 »
Är väldigt tacksam för era svar! <love> Tror jag slår till då två liggplatser är ett måste och budgeten är begränsad.

Grand03

  • Gäst
Grand03
SV: Nordpool Sarek
« Svar #5 skrivet: maj 19, 2016, 23:01:52:52 »
Jag har ett Sarek sen ett år tillbaka är mycket nöjd så här långt.
Det är som sagt Svenska Badrumsinredningar som importerar dessa under namnet Nordpool och tillverkaren är Mona Lisa i Kina.
Att Earl skulle vara ett bättre bad kan jag inte uttala mig om eftersom jag inte har dom kunskaperna men Mona Lisa är vad jag förstått en av dom större tillverkarna i Kina och har hållit på ett bra tag.

Om du (som jag) är ute efter ett relativt litet bad men med två liggplatser så är inte Earl något alternativ eftersom där bara är en liggplats.
Det som även skiljer dom åt är att Sarek är isolerat med Termos principen medans Earl är fullskummat. I övrigt är båda baden "kinabad" vilket jag tycker man skall vara väl medveten om. Kvalitén bör ju vara bättre i ett "premium" bad med tanke på prisskillnaden annars är det knappast vi "kinabads" ägare som borde känna oss lurade ;)
Är det enkelt att hålla rent, drar den mycket ström, är det bra belysning (som jag har förstått så är det bara ytbelysning samt vattenfallsbelysning), är det bra/behagliga jets? Har beställt detta nu och väntar leverans i början av juni... <antman>

Utloggad Telekiter

SV: Nordpool Sarek
« Svar #6 skrivet: maj 20, 2016, 07:51:10:10 »
Grattis, hoppas det blir många sköna stunder i badet  :)

/Urban.

Utloggad TheSwede

SV: Nordpool Sarek
« Svar #7 skrivet: maj 20, 2016, 09:28:48:48 »
Rätt val. Vi beställde ett earl men fick ett denver med två liggplatser. Kan inte tänka mig ett spa med en liggplats.
Ha det härligt i spat å tänk på att du halverar öl kostnaden med hälften för jäklar va det slår på efter 2st. :D

Utloggad nijo2

SV: Nordpool Sarek
« Svar #8 skrivet: maj 20, 2016, 11:14:30:30 »
Är det enkelt att hålla rent, drar den mycket ström, är det bra belysning (som jag har förstått så är det bara ytbelysning samt vattenfallsbelysning), är det bra/behagliga jets? Har beställt detta nu och väntar leverans i början av juni... <antman>
Det finns ytbelysning runt om, antingen i skiftande färger eller så "låser" man vid en färg. Belysning från botten men något vattenfall har jag aldrig märkt av :)
Fantastiskt lättskött men det tror jag nog att dom flesta baden är. Vi byter vatten efter 3-4 månader.
Körde första Pipeclean nu för någon månad sen....kan tro att alla badat med brun utan sol :)
Den enda nackdelen jag kan komma på är att jag tycker circk.pumpen låter lite mkt. men som sagt det sitter en LX pump och då dessutom Termos isolering så det är vad det är. När den gjort sitt så blir det en tystare pump...
Upplever att det är bra tryck i Jetsen, har inget annat att jämföra med men dom gör sitt jobb.

Har igen egen mätare på badet men har följt el kurvan under året och då jämfört med föregående år och det ligger mellan 100 - 300 kwh mer per månad. Så det får man nog anse helt ok.

I varje sidopanel har jag fält in 25-30mm. cellplast framförallt för att stoppa lite nerkylning från vinden.

Bara fråga om du kommer på något mer :)

Grand03

  • Gäst
Grand03
SV: Nordpool Sarek
« Svar #9 skrivet: maj 20, 2016, 19:47:44:44 »
Det finns ytbelysning runt om, antingen i skiftande färger eller så "låser" man vid en färg. Belysning från botten men något vattenfall har jag aldrig märkt av :)
Fantastiskt lättskött men det tror jag nog att dom flesta baden är. Vi byter vatten efter 3-4 månader.
Körde första Pipeclean nu för någon månad sen....kan tro att alla badat med brun utan sol :)
Den enda nackdelen jag kan komma på är att jag tycker circk.pumpen låter lite mkt. men som sagt det sitter en LX pump och då dessutom Termos isolering så det är vad det är. När den gjort sitt så blir det en tystare pump...
Upplever att det är bra tryck i Jetsen, har inget annat att jämföra med men dom gör sitt jobb.

Har igen egen mätare på badet men har följt el kurvan under året och då jämfört med föregående år och det ligger mellan 100 - 300 kwh mer per månad. Så det får man nog anse helt ok.

I varje sidopanel har jag fält in 25-30mm. cellplast framförallt för att stoppa lite nerkylning från vinden.

Bara fråga om du kommer på något mer :)
Då verkar den vara väldig strömsnål!
Står 1 upplyst vattenfall i annonsen varje fall. Men det återstår väl att se. O0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan