CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Luxlama LX12HP vs. Brilix XHPFDP 140  (läst 1930 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Davil

Luxlama LX12HP vs. Brilix XHPFDP 140
« skrivet: maj 20, 2018, 22:11:10:10 »
Hejsan!

Jag har en äldre nedgrävd liner Folkpool 8x4m som idag är ouppvärmd.
Den har ett gammalt "pooltak" i mjukplast.

Jag funderar på att köpa en värmepump och har googlat en hel del och fastnat lite på 2 modeller.

Brilix verkar populär vilket borde vara bra ur synpunkt utifall man i framtiden får problem /reservdelar. Den verkar bra i förhållande till pris.
Det jag kan se som ett minus är att det är 230v 1-fas.
Denna är det: http://www.rubinpool.se/produkter/poolvarme/poolvarmepumpar/brilix-xhpfdp-140

Nästa kandidat jag har tittat extra på är jag nästan lite extra intresserad av eftersom det är 3-fas 400v. Plast är jag lite tveksam till dock, och denna pump verkar inte lika populär (?). Kanske ett mindre känt märke jämfört med Brilix gör mig orolig utifall att den skulle gå sönder i framtiden.
Denna :
https://www.buildor.se/luxlama-lx12hp-poolvarmepump-3-fas-upp-till-60m3-r410a-23333?nosto=buildor-others-viewed

Vilken pump tycker ni att jag ska välja?

Tacksam för svar!

Mvh.David

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Luxlama LX12HP vs. Brilix XHPFDP 140
« Svar #1 skrivet: maj 21, 2018, 18:23:59:59 »
Som en gammal grammofonskiva som hakat upp sig upprepar jag mina gamla råd.

Läs manualerna noga före köp. Ser de ut som sist jag kollade så blir valet väldigt enkelt.

Tag reda på hur du får service under och efter garantitiden. Skicka iväg den eller hembesök?
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Davil

SV: Luxlama LX12HP vs. Brilix XHPFDP 140
« Svar #2 skrivet: maj 21, 2018, 21:58:02:02 »
Som en gammal grammofonskiva som hakat upp sig upprepar jag mina gamla råd.

Läs manualerna noga före köp. Ser de ut som sist jag kollade så blir valet väldigt enkelt.

Tag reda på hur du får service under och efter garantitiden. Skicka iväg den eller hembesök?

Hej och tack för ditt svar!

Hur såg de ut sist du kollade som gjorde valet väldigt enkelt?

Mvh.David

Utloggad Coolg8

SV: Luxlama LX12HP vs. Brilix XHPFDP 140
« Svar #3 skrivet: maj 22, 2018, 14:23:27:27 »
Hej

Jag kan uttala mig om Luxlaman. Efter att jag fått min utbytt på garantin då kretskortet var trasigt redan vid leverans (De bytte ut hela pumpen, efter några snabba felsökningar av leverantören via telefon), så har den rullat på.

Bruksanvisningen skulle behöva en översyn då den är autotranslate för ett antal år sedan. Det är inte allt för svårt att förstå den då alla pumpar mer eller mindre är lika.

VPn är tystare en poolpumpen som överrustar den så mycket att man måste gå och kolla att den verkligen går.

Visst priset är hälften av en G&J och kvalitén är nog inte lika hög men man får mycket för pengarna.

I dag hade jag nog tittat på följande pump också som är tre-fas https://www.poolklor.com/produkt/hydro-pro-13-kw-black-abs-trefas/

Utloggad Davil

SV: Luxlama LX12HP vs. Brilix XHPFDP 140
« Svar #4 skrivet: maj 22, 2018, 20:03:13:13 »
Hej

Jag kan uttala mig om Luxlaman. Efter att jag fått min utbytt på garantin då kretskortet var trasigt redan vid leverans (De bytte ut hela pumpen, efter några snabba felsökningar av leverantören via telefon), så har den rullat på.

Bruksanvisningen skulle behöva en översyn då den är autotranslate för ett antal år sedan. Det är inte allt för svårt att förstå den då alla pumpar mer eller mindre är lika.

VPn är tystare en poolpumpen som överrustar den så mycket att man måste gå och kolla att den verkligen går.

Visst priset är hälften av en G&J och kvalitén är nog inte lika hög men man får mycket för pengarna.

I dag hade jag nog tittat på följande pump också som är tre-fas https://www.poolklor.com/produkt/hydro-pro-13-kw-black-abs-trefas/

Tack så mycket för ditt svar!

Den vp du länkade till ser faktiskt riktigt intressant ut också!
Jag ska läsa på mer om den och sedan sova på saken så kan det nog bli ett beslut imorgon kanske :)

Mvh. David

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag