CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Mspa uppblåsbart spa  (läst 77668 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Johan1981

  • Gäst
Johan1981
SV: Mspa uppblåsbart spa
« Svar #10 skrivet: juni 27, 2014, 11:19:56:56 »
Lite OT kanske men tänkte flika in här iaf.  :)
Funderar på ett Mspa Camaro -150.
Min fråga är till er som äger ett, har ni ställt badet på altan med plintar?
Har en altan med stomme 45x170 60 cc och trallvirke 28x120.
Håller det tror ni?

Med vänlig hälsning,
Johan

Poolgiganten

Johan andersson

  • Gäst
Johan andersson
SV: Mspa uppblåsbart spa
« Svar #11 skrivet: juni 27, 2014, 18:22:56:56 »
Hej

jag installerade mitt camaro 150 för 2 dar sen på min altan som har 145 stomme.
cc600.  inga problem alls. hade en 1200 liters pool där i två år innan så det håller allt.

Johan andersson

  • Gäst
Johan andersson
SV: Mspa uppblåsbart spa
« Svar #12 skrivet: juli 04, 2014, 20:56:28:28 »
Jag har kört mitt Camaro med ett egentillverkat lock i stället för det uppblåsbara. Jag laminerade ihop två 5 cm (totalt 10 cm tjockt) markfrigolit. Det passar under skyddslocket. El-förbrukningen reducerades med 40-50% enbart med detta locket. I övrigt har jag 5 cm markfrigolit under badet, som står på altanen. Totalförbruknng ligger på ca 300 kWh/mån. Mitt Camaro har krånglat vid två tillfällen. Första ggn fick jag byta styrkort i den och andra ggn byttes hela motorhuset ut då värmaren falerade. Kör annars med flytande klordoserare och klortabletter där förbrukningen är 1-2 tabletter/vecka och 1 tablett/badtillfälle (beroende på om de 1-2 tabletter/vecka hunnit förbrukas).

Hej.. du har inte lust att ta ett foto på ditt egentillverkade lock och maila mig. vill göra likadant nämligen

mvh johan

Utloggad Telekiter

SV: Mspa uppblåsbart spa
« Svar #13 skrivet: juli 09, 2014, 13:56:00:00 »
 :-\
Det blir tillbaka till ritbordet med mitt lock. Den kondenserade vatten/klor-ångan tränger  in även i denna frigolit. Man måste nog försegla det på något vis kanske glasfiber och polyester. Eller kanske gelcoat runt hela locket.

/Urban.

Utloggad nijo2

SV: Mspa uppblåsbart spa
« Svar #14 skrivet: juli 09, 2014, 17:56:56:56 »
Hej,
Jag har också ett MSpa B-150 och såg den tidigare tråden med egentillverkat lock.

Testade och funkade hur bra som helst några veckor men precis som Telekiter skriver så släpper limmet och dom faller isär.

Men nu sedan ett par veckor sedan så har jag "klätt" in locket i en poolpresening med den täta sidan ner mot vattenytan och på ovansidan förseglat med lite textiltejp typ "silvertejp". Det blir inte snyggt men tycks fungera hittills.
Minskar elförbrukningen med 40-50 % så om det är lite fult spelar ingen roll, syns ju ändå inte eftersom det svarta överdraget ligger på.

Utloggad Telekiter

SV: Mspa uppblåsbart spa
« Svar #15 skrivet: juli 09, 2014, 20:49:04:04 »
Vild ide, tänk om det gick fylla hela orginal-locket med sprutskumm/polyuretanskum?

/Urban.

N87

  • Gäst
N87
SV: Mspa uppblåsbart spa
« Svar #16 skrivet: juli 13, 2014, 21:00:41:41 »
Tänkte ev. köpa ett mspa camaro b-150 i veckan. Vart köpte ni era spabad? Är mycket intresserad av dom hemtillverkade locken. Sen finns de nån sorts isoleringsfilt, är det något att ha eller e de bättre med 5cm markfrigolit?

/N

Utloggad nijo2

SV: Mspa uppblåsbart spa
« Svar #17 skrivet: juli 14, 2014, 10:00:10:10 »
N87
Jag köpte min på Bygghemma.se, hittade en 5% rabattkod och betalade 9500:- inkl. frakt och "komfortpaket, startkit".
Ang. locket så har jag limmat ihop 7cm och 3cm cellplast, "klätt" den i en enkel presenning eftersom värmen och kondens gjorde att limmet släppte.
Inte vackert men fungerande....hittills.

N87

  • Gäst
N87
SV: Mspa uppblåsbart spa
« Svar #18 skrivet: juli 14, 2014, 22:14:04:04 »
Okej :) får trixa ihop något jag också.
Blev ett spabads-köp idag och fick med massa ph plus, ph minus, klor och nått Alkalinitet Upp.

frågan är då hur mycket och hur ofta ni använder dessa?

MVH N

N87

  • Gäst
N87
SV: Mspa uppblåsbart spa
« Svar #19 skrivet: juli 14, 2014, 22:15:22:22 »
glömde skriva att ja även köpte till en ozonrenare..

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag