Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Temperatur  (läst 5209 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Lassse

SV: Temperatur
« Svar #20 skrivet: februari 03, 2018, 20:10:05:05 »
Åja du är riktigt duktig på att kasta skit och häva ur dig saker du också i annan tråd där du nedvärderade mitt bad med "Om man gör som du och bygger in hela badet med isolering så är det ju självklart att det drar lite ström och ser ut om vedbodmeck. Mitt bad skaffade jag inte för att imponera få folk utan för att bada i och att jag har kunskap om pumpar, styrsystem och massor med annat i den vägen efter ett halvt liv som problemlösare / tekniker inom dom mest skillda branscher gör ju att jag vet vad som funkar även om det kanske inte blir nåt bling-bling som är kopplat till internet.
Med uttrycket vedbodmek menade jag att det inte riktigt ser ut som ett bad jag skulle ha hemma på framsidan.
Det är inte snyggt med en press över badet.
Men vill du ha det så så får du gärna det.
Det finns massor med folk som inte bryr sig om hur saker ser ut,bara dom är funktionella och fyller sitt syfte.
Likväl många som vill att saker ska se bra ut för att dom ska trivas med det
Och jag väntar fortfarande på att du ska berätta vad ditt bad drar totalt,inte bara värmaren förbrukning som du angett olika kostnader på i olika trådar.
Och det är inte för att kasta skit,det är intressant att veta hur mkt man kan få ner en förbrukning på ett bad.

Sen att JAG tror att du och theswede är samma person får jag nog hålla för mig själv.

Poolgiganten

Utloggad Teknikern

SV: Temperatur
« Svar #21 skrivet: februari 03, 2018, 22:49:43:43 »
Som jag nämnt tidigare blev det ju vinter innan badet blev färdig-färdigt så pressen är en nödlösning just nu som kommer att fortsätta användas vintertid eftersom det är enkelt att få bort is och snö eftersom det inte fryser fast i den duken och mjuk är den också trots kyla. Vad badet drar ska du få veta när jag öppnat det för just nu är det "vinterstängt" på sidorna och jag öppnar inte där i onödan och släpper ut värmen utan det får du veta i vår. Värmaren drar iallafall fortfarande 3 kW/dygn och badet håller 39 grader, jag knäpper på värmaren framåt kvällen och den står just nu på timer som knäpper av den efter en timma och det räcker.

Att du tror att jag och The Swede är samma person kan du släppa för det är inte så, det garanterar jag dig.

Utloggad Telekiter

SV: Temperatur
« Svar #22 skrivet: februari 06, 2018, 11:04:16:16 »
Men för helvete ge er nu  >:(

/Urban.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan