CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Temperatur  (läst 5257 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Lassse

SV: Temperatur
« Svar #10 skrivet: februari 03, 2018, 09:13:29:29 »
"Trasig värmare",,,nej, då skulle det inte bli varmt alls.,jo,friktionsvärme från pumpen

"Igensatt filter", nej, då ska det bryta på överhettning. Ja,och sen kan det starta om sig och gå en stund för att sen stanna igen=temp kommer inte upp
"Trasig pump", likadant där, bryter pga. överhettning. Inte alltid,finns system som tuffar på utan felkod när cirken dött.
"Saknar ström på en fas", då värmer det inte alls om det är fasen som värmaren går på. Precis,se första svaret.
"Trasigt kretskort", möjligt.
"Eller något annat", ja det kan vara en givare, det sitter en före och en efter värmaren i värmeröret. Kolla dom men då ska du få en felkod.  Kan även sitta på många andra ställen,kan vare en på värmaren,kan vara en tryckvakt,kan vara en flödesgivare,men vid sensor fel och liknande brukar det alltid komma en felkod och efterson han inte skrev att han hade någon felkod så är det inte troligt.
Kan även vara att badet är inställt på ekonomiläge eller sleep.

Så utan mer info om vad det är för bad och styr så kan man bara göra som alla andra här. Nämligen gissa.
« Senast ändrad: februari 03, 2018, 09:26:17:17 av Lassse »

Poolgiganten

Utloggad Teknikern

SV: Temperatur
« Svar #11 skrivet: februari 03, 2018, 13:30:20:20 »
Friktionsvärme från pumpen som klarar att hålla ett bad som står utomhus 16 grader varmt mitt i vintern? Du måste skämta.

Utloggad Lassse

SV: Temperatur
« Svar #12 skrivet: februari 03, 2018, 13:34:08:08 »
Friktionsvärme från pumpen som klarar att hålla ett bad som står utomhus 16 grader varmt mitt i vintern? Du måste skämta.

Nä. Har sett det på bla arctic bad.
Sen har frågeställaren inte angett om badet står inne eller ute. Om det är på vintern eller sommaren.

Utloggad TheSwede

SV: Temperatur
« Svar #13 skrivet: februari 03, 2018, 14:00:03:03 »
Härligt du är tillbaka johanmärsta.  Man känner igen dig.  Kör med ditt vanligare nick.

Utloggad TheSwede

SV: Temperatur
« Svar #14 skrivet: februari 03, 2018, 14:03:10:10 »
Om du läser trådskaparen så skriver dom att dom badar på vintern. Om det stått inne hade dom inte behövt skriva det.

Utloggad Lassse

SV: Temperatur
« Svar #15 skrivet: februari 03, 2018, 16:29:25:25 »
Hej nån som vet varför temp inte går upp höger än 16 grader på ett topspin medio

Theswede :
Vart i ovan fråga står det att badet är utomhus och agt dom badar på vintern??

Johanmärsta är jag inte,men känner och har bra kontakt med honom.
Han har ju bla du skrämt bort härifrån med dina påhopp och gissningar...

Utloggad Lassse

SV: Temperatur
« Svar #16 skrivet: februari 03, 2018, 16:31:16:16 »
Om du läser trådskaparen så skriver dom att dom badar på vintern. Om det stått inne hade dom inte behövt skriva det.

Om du läser lite nogrannare så är det inte TS fråga jag svarade på.
Men du gör ju som du alltid gjort,hasplar ur dig något utan att riktigt veta vad du pratar om.

Utloggad TheSwede

SV: Temperatur
« Svar #17 skrivet: februari 03, 2018, 16:57:33:33 »
Du kör med samma påhopp på folk. Du håller dig sällan till tråden utan påpekar alla annat vad har vebomeck med tråden å göra typisk Märsta kommentar. Har varit grymt bra stämning på forumet å folk som försöker hjälpa till.  Ha det gått Johanmärsta.

Utloggad Lassse

SV: Temperatur
« Svar #18 skrivet: februari 03, 2018, 17:06:47:47 »
Du kör med samma påhopp på folk. Du håller dig sällan till tråden utan påpekar alla annat vad har vebomeck med tråden å göra typisk Märsta kommentar. Har varit grymt bra stämning på forumet å folk som försöker hjälpa till.  Ha det gått Johanmärsta.
Vem har jag hoppat på ?
Vart har jag inte hållt mig till tråden?
Vart i denna tråd har jag refererat till vedbodmeck?
Herr theswede kanske skulle ta och kolla igenom tråden innan han skriver något ?
Eller ska du nu göra som du brukar,kasta ur dig osanning sen inte svara?
Har följt dina inlägg och sett dina påhopp på johanmarsta och kan nu inte längre hålla tyst.
Jag försöker hjälpa en med problem i denna tråd,vad gör du?
Inte tillför något till frågeställaren iallafall.
« Senast ändrad: februari 08, 2018, 17:59:19:19 av Lassse »

Utloggad Teknikern

SV: Temperatur
« Svar #19 skrivet: februari 03, 2018, 19:32:49:49 »
Åja du är riktigt duktig på att kasta skit och häva ur dig saker du också i annan tråd där du nedvärderade mitt bad med "Om man gör som du och bygger in hela badet med isolering så är det ju självklart att det drar lite ström och ser ut om vedbodmeck. Mitt bad skaffade jag inte för att imponera få folk utan för att bada i och att jag har kunskap om pumpar, styrsystem och massor med annat i den vägen efter ett halvt liv som problemlösare / tekniker inom dom mest skillda branscher gör ju att jag vet vad som funkar även om det kanske inte blir nåt bling-bling som är kopplat till internet.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag