Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Rustas SPABAD Relax  (läst 3150 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad kennethcla

Rustas SPABAD Relax
« skrivet: december 28, 2017, 17:10:41:41 »
Hejsan,
Har problem med mitt Rusta spabad relax. 3 fas (2-3år).
Började med att cirkulationspumpen Wirlpool Ja 50 började låta mer och mera, typ lager fel. I och med att det är garanti kvar så kontaktade jag rusta service, där dom i sin tur anlitade Senzum service. En kille kom och bytte pumpen men det strulade lite med att få igång allt samt att felkoder med dåligt flöde kom upp, vilket det inte var några problem med förut. Det innebar att det blev byte igen av en ny pump men med samma problem som tidigare, då byttes hela värmepaketet "balboa" moderkortet samt värmaren. men spa badet kom aldrig upp i temp pga dåligt flöde igen :-((  ...jag testade att lufta systemet samt även köra utan filtret men med samma fel dåligt flöde. Hittade på moderkortet att det var feldippat, kanon jag ändrade till det rekommenderade och körde igång igen men med samma fel. tömde spa badet helt kollade de 3st inloppen efter stopp utan något resultat, såg inget konstigt. fyllde på med nytt varmt vatten ca 19gr via bräddavloppet så att hela systemet blev fyllt med vatten. startade om systemet med en fabriksåterställning och sedan körde jag igång igen, men med samma resultat dåligt flöde tycker att det är litet dåligt tryck när vattnet kommer in via de 3st inloppen, borde vara mera tryck tycker jag. cirkulationspumpen är en 1 fas motor så där borde dom inte ha kopplat fel. Därimot blir cirkulationsmotorn ganska så varm känner jag.  Så nu när jag kör igång så hör jag cirkulationsmotorn jobba och det kommer inte ut några bubblor i spa badet. Displayen indikerar typ 19gr och värmarlampan lyser man hör hur  relät klickar igång. sedan kör det på ett tag och man hör hur det klickar till igen och att tempen ökar ca 4-5gr man hör även att det väser lite om värmaren när tempen ökar men sedan slår den ifrån med indikeringen HL dåligt flöde, den gör dessa i 5 omgångar och sedan ställer den ut LF  low flow. Blir inte klok på detta, någon som har några tips ideer mm? kan ozon delen blockera ena inloppet? Mvh Kenneth

Poolgiganten

Utloggad kennethcla

SV: Rustas SPABAD Relax
« Svar #1 skrivet: december 28, 2017, 20:43:52:52 »
Hej igen,

Hittade felet idag efter felsökning.  O0
Killarna hade kopplat in cirkulationspumpen fel.....nollan på fel ställe....suck
Dom får byta till en ny eftersom den nya kan ha blivit sliten.
Just nu är spa badet på väg upp i temp  >rulla<

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan