VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Trasig högtalare på Camargue Massimo  (läst 2015 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Massimo

  • Gäst
Massimo
Trasig högtalare på Camargue Massimo
« skrivet: juni 02, 2015, 22:23:20:20 »
Hej!
Skriver för att höra mig för lite om det är någon som har erfarenhet av Camargue Massimo - dvs Bauhaus eget spa-märke.
Från den ena dagen till den andra la nämligen ena högtalaren av.
Har varit i kontakt med Bauhaus då jag tycker att det borde omfattas av garantin, eller snarare reklamationsrätten, men de hävdar att jag måste bevisa att det är ett fel som funnits från början (enligt konsumentköplagen). Tycker personligen att det är märkligt eftersom det omöjligen kan vara vi som gjort något eftersom vi aldrig varit inne och pillat på vare sig elektronik i allmänhet eller högtalaren i synnerhet.

Hur som helst. Har någon här haft ett liknande problem? (mina sök-skillz är inget vidare).
Alternativt, är det någon som har några briljanta idéer?
Tacksam för all hjälp!

//Henrik

Poolgiganten

Utloggad janlun71

  • Kan en del om pool & spa
  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 337
  • Total likes: 96
  • Kön: Man
  • Spabad & Pool ska man ha !
    • Visa profil
SV: Trasig högtalare på Camargue Massimo
« Svar #1 skrivet: juni 04, 2015, 17:11:45:45 »
Har även varit med om att det varit i dockningen som 3,5 mm kontaktens stift brutits åt sidan och tappat kontakten med 1 kanal.

En del Kina bad har ju en separat liten förstärkare under skalet som också kan paja, i den, om det sitter en sådan i ditt bad så kan du säkert byta utgångar på högtalarkablarna och testa att byta sida , så du kan kolla om det är högtalaren eller om felet ligger någon annan stans i systemet.
Har en glasfiberpool från Fiberpool 7,8 x 3,4 m, uppvärmd med Shott 9kw Poolvärmepump, Sandfilter numer med glasfiltermedia, UV lampa Blue Lagoon.

Spabad Coast Spas Cascade II

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag