CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Dimension One Sarena Bay. Begköp  (läst 2209 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad kalle lkpg

Dimension One Sarena Bay. Begköp
« skrivet: februari 10, 2015, 06:51:33:33 »
Hej!

Jag undrar om det är något särskilt att tänka på vid köp av denna modell? Det är ca 4 år gammalt. Skall vara i gott skick men locket behöver bytas. Misstänker att Ozon + UV behöver nya lampor efter 4 år då det enl ägare inte är bytt. Har inte hittat utbyteslampa till UV någon stans. Borde vara någon slags standard? Ozongen finns på folkpool såg jag. Dock inte lösa chip? Badet har både UV och Ozon.

Har idag ett premiumspa (Arctic) av annat märke så det skall bli spännande att se hur jag upplever skillnaderna. D1 har lite klenare pumpar men enl dem själva är det hur massagen fördelas och inte pumpstyrkan som är avgörande. Återstår att se.

Har betalat handpenning på badet men ej sett det. Skall åka och hämta på onsdag.

Vad är era erfarenheter/åsikter av D1?

Denna modell är det: http://www.folkpool.se/spabad/dimension-one-bay/sarena-bay

MVH
Kalle
Arctic Spa Frontier

Poolgiganten

Utloggad kalle lkpg

SV: Dimension One Sarena Bay. Begköp
« Svar #1 skrivet: februari 11, 2015, 22:03:15:15 »
Det blev inget då det visade sig vara av årsmodell -04 och inte 4 år gammalt som det angavs i annonsen. Det verkade dessutom ganska slitet. Varning till andra spekulanter!

/Kalle
Arctic Spa Frontier

Utloggad Erikrystad

SV: Dimension One Sarena Bay. Begköp
« Svar #2 skrivet: juni 21, 2015, 18:17:58:58 »
Hej Kalle har också blivit erbjuden ett ex Sarena bay. Bor i Linköping. Hur dubbelkollar man årsmodellen.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag