Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Poolstores flexipool  (läst 98174 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolstores flexipool
« Svar #110 skrivet: juli 14, 2009, 23:49:57:57 »
Ja nu har här regnat så länge, så efter att ha grävt och borrat för de sista plintarna till pooldäcket så har groparna och rören fyllts med vatten. >:(

Jag får väl vänta på lite stadigare väder för att tömma dem och gjuta.

Under tiden har jag varit och tittat efter staket och vindskydd. Det mesta verkar vara rena smäcket och inte konstruerat för svenskt klimat med regn ibland. Spårade profiler som samlar vatten och utsmyckningar i form av pinnar och kryss som står med sina änträdelar i "vattenrännan".

Finns det någon som hittat något snyggt och hållbart staket/vindskydd?

Mellan regnskurarna har jag i alla fall fått skruvat en stor del av pooldäcket, på den sida där alla plintar var färdiga.

Värmepumpen är startad för första gången idag och har hjälpt till att få drägliga badtemperaturer idag.

Hälsningar, Dacke
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Poolgiganten

Utloggad Daphne

SV: Poolstores flexipool
« Svar #111 skrivet: juli 15, 2009, 09:55:18:18 »
Ser väldigt snyggt ut och jag är som vanligt imponerad, vet inte riktigt vad det är men det ser så rent och snyggt ut förutom att det är oerhört fint O0!

Vad är det för träslag i golvet, tycker inte att det ser ut som vanligt tryckat virke? Fint var det i alla fall vad det än är!

Visst är det härligt när man kommit så här långt?!
Hoppas du säger som min kära make sa när han låg i plurret en dag "Det är värt varenda timmes slit" då blev jag glad eftersom det är jag som är orsaken till det "lilla" projektet och även om jag försökt hjälpa till en del så är det ju ändå han som slitit mest. <sol>
Poolstores Flexipool 4x8 m Roman-end trappa, Carraraliner, Zodiac Tri Mid Saltklorinator, Fairland VP samt ett Klasik No Line Tak!

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolstores flexipool
« Svar #112 skrivet: juli 15, 2009, 18:53:20:20 »
Hej Daphne!

Träslaget är Bankirai, 145 mm breda.
Jag blev så imponerad av ert Cumarogolv och tänkte att nå't liknande skulle vara fint runt poolen.
Och så fick jag ju ide'n av dig att dela upp ytan i "sektioner", så det inte ser så långsmalt ut. Brädorna är räfflade på ena sidan och släta på den andra. Vi använder den räfflade sidan utom till tvärbrädan mellan sektionerna som är slät.

Efter moget övervägande har vi bestämt oss för att inte olja bräderna. Har prövat olika oljor till utemöblerna med samma nedslående resultat, svarta efter en säsong.

Vi tänkte i stället pröva med att såpa in golvet. Har just varit och köpt kristallsåpa (brunsåpa) i en butik för båt- och byggnadsvård.
Såpan är i geleform som gamla tiders såpa.

Blir det inte bra kan man ju alltid olja efteråt.

Nej, nu har regnet slutat och frun i huset vill ut och bada så det är väl bara att hänga på.

Hälsningar, Dacke.
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolstores flexipool
« Svar #113 skrivet: juli 25, 2009, 20:16:28:28 »
Hej alla poolare!

Igår hade jag födelsedagskalas med bl a barn och barnbarn på besök.

Då blev poolen ordentligt invigd! Barnbarnen badade i timmar och skulle i igen efter att mörkret fallit och belysningen tänts.

Det kändes nästan som om det funnits ett uppdämt behov av en pool.
Härligt att se dem så glada och lyckliga. <love>

Hälsningar, Dacke
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad Daphne

SV: Poolstores flexipool
« Svar #114 skrivet: juli 26, 2009, 10:40:12:12 »
Grattis på födelsedagen lite i efterskott, fin present du arbetat i hop till som glädjer hela släkten.

Visst ger det en annan dimension till kalasen! Vi hade poolparty med volleyboll här för någon vecka sedan, trots regn spelade vi i 3timmar! Har tyvärr inga småbarn att glädja längre men ser fram mot (?) ett 20 års kalas med poolparty för vår yngre ättling den senare hälften av augusti. <help>
Poolstores Flexipool 4x8 m Roman-end trappa, Carraraliner, Zodiac Tri Mid Saltklorinator, Fairland VP samt ett Klasik No Line Tak!

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolstores flexipool
« Svar #115 skrivet: juli 26, 2009, 19:58:17:17 »
Tack Daphne!  <love>

20-årskalas?
Du har väl rejäla skvättzoner?

Mitt pooldäck blev helt översköljt + att det skvätte rejält på de nytvättade fönstren.

Men det är så'nt man får ta när alla har trevligt. Kanske blir det bättre när jag får klart hela mitt pooldäck.

/Dacke
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolstores flexipool
« Svar #116 skrivet: augusti 02, 2009, 20:28:40:40 »
Hej!

Efter några dagars "semester" hos bekanta i Ronneby är man tillbaka vid poolen igen.  :)

Nu är äntligen alla reglar för pooldäcket klara, så nu kan man slutföra trallskruvandet. :)

Stolpar för vindskydd och staket är också uppe.

"Herr Poolman" traskar runt på botten och på sidorna och håller rent.  >rulla<

Värmepumpen har varit igång någon månad nu. Skickar med en bild på installationen.

Hälsningar/ Dacke
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolstores flexipool
« Svar #117 skrivet: augusti 11, 2009, 17:03:48:48 »
Nu är äntligen hela pooldäcket lagt och det mesta av staketet runt också.  O0

Det blir till att skaffa gångjärn så att jag kan montera grindarna också.

Duschen är monterad på sin slutliga plats. Jag bygger nog några låga väggar runt för att slippa insyn.

Sedan är det dags för poolsargen, men det är en annan historia.

Simma lugnt!
 >rulla<
Dacke
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolstores flexipool
« Svar #118 skrivet: augusti 18, 2009, 20:50:20:20 »
Äntligen en härlig solskensdag!  <sol>

Jag har mest suttit vid poolkanten och slappat, men alla staket och grindar är nu uppe. Nu börjar planeringen för poolsargen.

Roman-end trappan är någon cm högre än ovankanten på poolväggarna.
Alltså måste jag höja allt denna cm. Vad gör man med den glipa som blir mellan poolväggens ovansida och stensargens undersida?  <hmm>

Någon som har något tips?  ???

Dacke.
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolstores flexipool
« Svar #119 skrivet: augusti 27, 2009, 19:11:24:24 »
Nu har grindarna kommit upp, så nu kan vi låsa pooldäcket.  O0
Det betyder att vi för det mesta bara täcker med solfolien (utom då vi reser bort, då åker poolduken på.

Stolparna har kapats till och fått stolphattar. Skyddar ändträt och pryder upp lite. :)

Och så har jag blivit stenarbetare på gamle-dar.
Kapar och pusslar ihop och lägger upp på reglar.  ???

Då allt är klart skall jag limma stenen mot reglarna med PL400.

Dacke.
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag