VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Fabrikat och djup?  (läst 3072 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Alvar

Fabrikat och djup?
« skrivet: februari 15, 2017, 12:18:50:50 »
Hej.
Helt ny här och utan erfarenhet av tidigare pool. Vi kommer troligen anlägga en billigare linerpool med måtten kring 6 x 3 och djup 1.5 eller 1.35.
Nu till frågorna.
Hur besviken blir vi om vi tvingas välja det mindre djupet? Det är bara vuxna som ska bada.
De fabrikat som hela tiden kommer upp är Poolman. Nettopool. Rubinpool och Kungspoolen.
Är något av dessa lågprismärke avgjort bättre eller sämre än de andra. Poolen kommer delvis grävas ner.

Poolgiganten

Utloggad doppsko

SV: Fabrikat och djup?
« Svar #1 skrivet: februari 16, 2017, 09:48:41:41 »
Jag skulle definitivt satsa på 1.5. Verkligt baddjup blir ju mindre då vattennivån inte går hela vägen upp. 1.35 blir för grunt för vuxna enligt mig.
Tjällden 8x4x1.55, gaveltrappa, Medelhavsblå fabrikssydd liner, Intex pump & saltvattensystem
2x300w Halogen, 24m LEDlist, automatisk lamelltäckning, Aquabot Bravo III robot
Brilix 9kw värmepump,24kvm solpaneler

Utloggad TommyC

SV: Fabrikat och djup?
« Svar #2 skrivet: februari 16, 2017, 19:36:19:19 »
Håller med, hade det varit 1,35 i vattendjup så kan det vara ok om man inte är längre än ca 1,75. Delvis är det en smaksak men blir det bara 1,25 i vattendjup så tycker nog de flesta att det är för lite.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Thomas Tollarp

SV: Fabrikat och djup?
« Svar #3 skrivet: februari 19, 2017, 21:41:25:25 »
Vi har en linerpool från JF, den är 1,35 och det är lagom, frugan är rätt kort så en 1,5 m hade inte funkat, kolla vad den kortaste vuxna har till hakan, inte kul att hoppa runt för att hålla näsan ovan vattenlinjen. <antman>

Utloggad 62ragtop

SV: Fabrikat och djup?
« Svar #4 skrivet: februari 20, 2017, 16:29:40:40 »
Som sagt, det viktiga är att du har koll på poolens mått kontra vad som blir ditt bad-djup...

Enkelt uttryckt så kan du dra bort ca10cm från det utannonserade måttet på poolen, det blir ditt bad-djup, det verkar vara nomenklaturen hos pool-tillverkare...

Mått 1,35cm skulle då innebära "1,25cm bad-djup", personligen så skulle jag tycka att det var i "grundaste" laget, när det gäller en pool, oavsett om den är "billig" eller inte. Speciellt om den främst anläggs för "vuxna".

mvh

Utloggad Stridis2

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Nordvästra Skåne
  • Antal inlägg: 72
  • Total likes: 3
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Fabrikat och djup?
« Svar #5 skrivet: mars 29, 2017, 06:53:13:13 »
Frågan är också vad ni ska göra i poolen. Ska ni simma eller spela volleyboll? Jag är 180 cm lång och har en JF som är 132 cm djup (baddjup ca 120, alltså). Inga problem alls med baddjupet när man simmar.

När det gäller fabrikat är det nog viktigare med support än med kvalité. Jag gissar att det är ungefär lika dåliga saker i alla lågprispooler.
Eftersom du frågar så måste jag säga att personligen hade jag inte tagit i Rubinpool med tång! Detta eftersom jag har haft extremt dålig erfarenhet av dem och framför allt deras chef.
Pool: JF Fritid storpool 7,6 * 4,5 * 1,32 meter
Hayward sandfilter

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag