CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Starta upp Astral Pool  (läst 1444 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MikaeLjung

Starta upp Astral Pool
« skrivet: juli 18, 2023, 15:25:06:06 »
Hej
Köpte ett hus där det ingick en Astralpool som stått oanvänd i ca 6-7 år, Den har varit vattenfylld ca 50 cm hela tiden.
Jag har INGEN erfarenhet av pooler alls. Sökte förra året efter någon som kunde komma och hjälpa mej å starta upp den och visa mej.
INGEN !! ville komma i mellan sverige (västerås trakten) På vintern hörde nån från stockholm av sig, men har inte hans nr kvar.
Började söka efter hjälp igen i våras, INGEN VILL TA I MIN pool ? Varför ? är astral pooler nått biltema säljer ?
Finns det verkligen INGEN firma som vill hjälpa mej ?

Hoppas på svar från någon poolfirma
« Senast ändrad: juli 19, 2023, 07:24:07:07 av MikaeLjung »

Poolgiganten

Utloggad nyburjare

SV: Starta upp Astral Pool
« Svar #1 skrivet: juli 18, 2023, 15:39:11:11 »
Du kan ju höra med vattenbutiken om dom har någon kontakt .

Men jag kan samtidigt förstå dem du frågar , du vill ha hjälp , men man måste ju för det första ta betalt o det kan kosta en slant både resor o timmar , en dag hos dig kan säkert gå på 16-20.000 kr bara för bil o timmar och sen tillkommer delar och kanske reparationer .

Man vet ju inte ett dugg om vad du har för prylar , vilka som fungerar och vad som kan återanvändas , oanvänd så längre , kan ju vara läckage, trasig pump, trasig värmare , ja egentligen en massa "problem" .

De svar du fick hur svarade man ?

Vilken hjälp kan du få av hussäljaren ?

Vet du om utrustningen går att starta upp ?

Utloggad MikaeLjung

SV: Starta upp Astral Pool
« Svar #2 skrivet: juli 18, 2023, 15:47:13:13 »
Va !!! ska dom ha betalt !!
Det är väll klart att jag betalar ! Tror ju inte det är nån gratis tjänst

De svar du fick hur svarade man ?                  Det är inte våran pool
Vilken hjälp kan du få av hussäljaren ?           ingen
Vet du om utrustningen går att starta upp ?    Det är ju det dom ska kolla och jag betala för

Utloggad nyburjare

SV: Starta upp Astral Pool
« Svar #3 skrivet: juli 18, 2023, 16:28:09:09 »
Ta det lugnt såna reaktioner och ännu färre är intresserade.
Har varit i poolbranchen o du kan inte ana så mkt konstiga förfrågningar man fick, allt i från att man skulle bjuda på arbetet om man fick sålt en pump till att man inte betalde mina timmar " så mkt kan det inte kosta " ...

Vem har du frågat ? du bör söka någon som inte är knuten till ett fabrikat och sen köpa typ ett konsultuppdrag på några timmar bara för att får en lägesrapport .

Men det är svårt att testa o kolla om du inte har vatten i poolen så det skulle jag först börjat med att fylla upp

Utloggad nyburjare

SV: Starta upp Astral Pool
« Svar #4 skrivet: juli 18, 2023, 16:36:06:06 »
Lägg upp bilder på din utrustning, det finns mkt hjälp o råd att få på detta forum bara vi får se vad du har

Utloggad MikaeLjung

SV: Starta upp Astral Pool
« Svar #5 skrivet: juli 19, 2023, 07:20:52:52 »
Lägg upp bilder på din utrustning, det finns mkt hjälp o råd att få på detta forum bara vi får se vad du har
ok, tar lite bilder idag när jag kommer hem.
sen ska jag bara lista ut hur man får in dom här  ???

Utloggad MikaeLjung

SV: Starta upp Astral Pool
« Svar #6 skrivet: juli 19, 2023, 07:25:41:41 »
ok, tar lite bilder idag när jag kommer hem.
sen ska jag bara lista ut hur man får in dom här  ???

ok det var ju väldigt lätt att få in bilder här  :) så det kommer bilder ikväll  8)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag