CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Scuba 2 eller Aquacheck  (läst 2473 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Cribbe

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Holmeja
  • Antal inlägg: 12
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Man ska ha pool
    • Visa profil
Scuba 2 eller Aquacheck
« skrivet: juni 09, 2017, 22:26:58:58 »
Nu håller jag på att bli tokig...
Har tidigare mätt med en Aquacheck och trott att allt varit ok. Igår visade den lågt pH och jag drog i lite pH höj. Blev dock lite fundersam och köpte mig idag en Scuba2. Dessa visar nu helt två olika värden. Aquacheck säger pH 6,9 medans Scuban säger 8,2. Det är en väsentlig skillnad. Frågan är vilken skall jag lita på? Spontant känner jag att Scuban borde vara den som visar rätt, men nu har jag blivit osäker. Slänger ut frågan här innan jag drar i mer kemikalier i, kanske onödan.
Intex 4,57x1,22. Pahlen P68 3-fas, 0,55kw/h (hel renoverad). Uppvärmning med en luxlama LX05HP.

Poolgiganten

Utloggad Engan

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Boden
  • Antal inlägg: 319
  • Total likes: 28
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Scuba 2 eller Aquacheck
« Svar #1 skrivet: juni 10, 2017, 09:07:06:06 »
Släng den där aquacheck långt åt helvete är mitt tips, hade exakt samma problem som dig, har avyttrat min och kör bara scuba och droppar.

Utloggad Dimitris76

SV: Scuba 2 eller Aquacheck
« Svar #2 skrivet: juni 10, 2017, 13:10:59:59 »
Nu håller jag på att bli tokig...
Har tidigare mätt med en Aquacheck och trott att allt varit ok. Igår visade den lågt pH och jag drog i lite pH höj. Blev dock lite fundersam och köpte mig idag en Scuba2. Dessa visar nu helt två olika värden. Aquacheck säger pH 6,9 medans Scuban säger 8,2. Det är en väsentlig skillnad. Frågan är vilken skall jag lita på? Spontant känner jag att Scuban borde vara den som visar rätt, men nu har jag blivit osäker. Slänger ut frågan här innan jag drar i mer kemikalier i, kanske onödan.

Vilken Aquachek har du använt?

Var det det digitala TruTest eller den manuella Yellow 4-in-1?

/Dimi
« Senast ändrad: juni 10, 2017, 13:33:58:58 av Dimitris76 »
4.5x8x1.5m epoxyfärgad betongpool, Pooltak från Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW värmeväxlare, Thermia bergvärme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Utloggad Cribbe

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Holmeja
  • Antal inlägg: 12
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Man ska ha pool
    • Visa profil
SV: Scuba 2 eller Aquacheck
« Svar #3 skrivet: juni 10, 2017, 14:21:42:42 »
Den digitala är den som jag har.
Intex 4,57x1,22. Pahlen P68 3-fas, 0,55kw/h (hel renoverad). Uppvärmning med en luxlama LX05HP.

Utloggad Dimitris76

SV: Scuba 2 eller Aquacheck
« Svar #4 skrivet: juni 10, 2017, 14:24:14:14 »
Den digitala är den som jag har.

Tack för svaret!  O0
4.5x8x1.5m epoxyfärgad betongpool, Pooltak från Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW värmeväxlare, Thermia bergvärme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag