CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Har någon handlar härifrån?  (läst 6204 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad PederD

Har någon handlar härifrån?
« skrivet: april 02, 2007, 20:42:34:34 »
Hej alla Poolare!

Eftersom jag inte presenterat mig ännu på poolforumet så passar jag på med det först.

Själv är jag en minipoolare. Planerar på att bli en storrpolare om något år. Har en Intex easyup pool med ett Bali sanfilter och 4st El-Nino mattor från texsun samt en cetetherm cetepac varmvatten automat som jag ska koppla in på min värmepump för uppvärming av poolen.

Men först planerar jag på att bygga en sol styrning med diff temp styrning från conrad och en 2 eller 3-vägs pvc ventil från någon leverantör.

Men nu till frågan har någon handlat från http://www.satura-shop.de/
Han har väldigt bra priser på ventilerna, men sidan ger inte ett seriöst intryck. Så jag frågar er.

Det går inte att direktlänka till sidan med ventilerna. Men gå in på sidan och klicka på Katalogübersicht > Schwimmbadabsorber > Pumpen u. Armat. Så kommer ni in på pumpar och vetiler.

/ Peder
Intex 3,66 x 0,76, Bali sanfilter. 14,4 m2 El Niño solfångare med automatik från Conrad. Separat pump för solfångare.

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Har någon handlar härifrån?
« Svar #1 skrivet: april 02, 2007, 20:52:49:49 »
Hej PederD.

Såg att du har el nino solfångare, fungerar de bra? En granne till mig funderar på dom. Hon har en liten rund 3,5 o 0,90 djup.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad PederD

SV: Har någon handlar härifrån?
« Svar #2 skrivet: april 02, 2007, 21:55:11:11 »
Hej PederD.

Såg att du har el nino solfångare, fungerar de bra? En granne till mig funderar på dom. Hon har en liten rund 3,5 o 0,90 djup.

Som jag bara haft dessa mattor så har jag inget att referera till.  ??? ???
Men jag tycker att de har fungerat mycket bra. Vi hade över 30 grader i poolen i fjol med 4 st mattor + 75meter pem slang.

Det finns bättre solfångar lösningar, men 1000kr för 3.6 m2 solabsorbator. Då ska man inte klaga!  O0
Kopplingar & bypass ventilen i kitet är mycket bra. (Det är 4 utgångar på bypass ventilen)
Det är mycket lätt att ansluta ventilpaketet till sin befintliga easy up poolpumpslang, bara att kapa slangen och in i bypass ventilen med en 32mm anslutning.

Sen behöver man köpa ½" vattenslang för att koppla ihop mattor med ventilen & vänta på solen :)

Jag funderar på att köpa till ett till kit till sommaren, så man 10.8 m2 då klarar jag mig kanske *skratt*

/ Peder
Intex 3,66 x 0,76, Bali sanfilter. 14,4 m2 El Niño solfångare med automatik från Conrad. Separat pump för solfångare.

Utloggad gumssan

  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 244
  • Total likes: 0
  • Poolkungen åttan 7,7*5, 1,5m djup med carraraliner
    • Visa profil
SV: Har någon handlar härifrån?
« Svar #3 skrivet: april 10, 2007, 19:05:15:15 »
Hejsan
Köpte en 4.5*0,9 pool intex i sensomras och vi var mkt nöjda med den, nu funderar vi på att bygga en riktig pool, men kanske väntar tills nästa år eftersom vi köpte den sent i somras och kanske vore det bra att ha den en sommar till innan vi helt bestämmer oss.
Frågan är om man skulle köpa till el nino solvärme, men hur bra är dem och hur många behöver man till 11000 liters pool, sedan tänkte vi oss ett bättre reningsverk och fick hem halens katalog idag och där har dem en för 1995kr... frågan är om den räcker?

http://www.halens.se/ProductPage.aspx?mid=2589&pid=021408

Tar tacksamt emot svar eftersom ni här inne är så bra på detta
 <antman>
Camilla
Poolkungen åttan 7,7*5, 1,5m djup med carraraliner. Vp one pac II.
http://www.familjeliv.se/hem/gumssan/galleri.php

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag