CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Ny poolägare  (läst 5052 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad monne81

SV: Ny poolägare
« Svar #10 skrivet: juni 13, 2012, 20:54:32:32 »
Tack för alla tips, har haft ett litet break nu i poolskötandet. Men nu är man i full gång igen. Testade det där med att hälla upp i en hink och blanda i, då såg man jättebra vilken skillnad det blev när man hade i ph sänkande. Problemet är att jag inte kan få samma resultat då jag häller det i poolen, vet inte om det är mitt mätinstrument som det är fel på men första gången jag mäter kan det visa förbättrande resultat. Strax efter när man mäter igen så visar alkaniniteten utanför mätvärdet. Det där med saltsyra som reglering lät intressant, har läst lite här och där att det är vanligt förekommande. Vart får man tag på saltsyra? Vilken koncentration bör man använda, och hur ser doseringen ut i så fall?

saltsyran kan du köpa i en färgbutik 30% i våran pool på 40m3 så sänker 0,5 liter saltsyra
ca 0,4 i ph.

Poolgiganten

Utloggad Erica

SV: Ny poolägare
« Svar #11 skrivet: juni 13, 2012, 21:36:16:16 »
30 %-ig saltsyra ryker och är inte så trevlig att hantera. Vi använde det förr till vårt kemikaliesystem (automatsystem med flytande kemikalier) men köper numera 10 %-ig som är mycket snällare attt handskas med. Dock blir väl den 30%-iga lite billigare per dos så att säga. Glöm för all del inte ögonskydd vid all hantering av saltsyra !

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag