Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Klor mängd?  (läst 11837 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Hishi

  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Sverige
  • Antal inlägg: 22
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Klor mängd?
« skrivet: juli 03, 2006, 17:11:26:26 »
Tjo. Hur mycket klor skall det va igentligen? Har mätare men ingen angivelse hur mycket det skall vara per liter?

Har en pool på 3000 liter. (liten blå sak) La i ca 25g klor och fick ett utslag på 0.2mg/l. Men som sakt, det följde inte med någon info om rekomenderad mängd. Hur mycket klor skall det va per liter för att hålla odjuren borta?
« Senast ändrad: juli 03, 2006, 17:53:12:12 av Hishi »
Framtiden håller en pool på 3.6x10m 1,2m djup med ett fall på 30 cm. Bara inte allt för mycket berg är i vägen.

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Klor mängd?
« Svar #1 skrivet: juli 03, 2006, 19:18:24:24 »
När du ska chockklorera ska du ha 20gram chockklor (snabbklor) per kubik vatten, i ditt fall 60 gram.
När du badar så ska klorhalten ligga mellan 0,5 - 3 på teststripsen. Jag brukar ligga mellan 1 -3 på skalan. Har du små tabletter så får du pröva dig fram hur många du måste använda för att hålla klornivån.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Hishi

  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Sverige
  • Antal inlägg: 22
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Klor mängd?
« Svar #2 skrivet: juli 03, 2006, 19:21:00:00 »
oke. jag har inga tabletter alls utan ett grovt pullver. (aka småsten. :D ) men med andra ord så skall jag ha mer klor i än det jag har eftersom jag bara har 0.2 mg/l förtillfället.
Framtiden håller en pool på 3.6x10m 1,2m djup med ett fall på 30 cm. Bara inte allt för mycket berg är i vägen.

Utloggad Fia

SV: Klor mängd?
« Svar #3 skrivet: juli 03, 2006, 19:31:33:33 »
Tänk på att kloret försvinner väldigt fort i små pooler. Min syster har en sådan och har ibland svårt att hålla rätt värde. Är den övertäckt så håller den nivån längre.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Hishi

  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Sverige
  • Antal inlägg: 22
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Klor mängd?
« Svar #4 skrivet: juli 03, 2006, 19:32:29:29 »
oke doki. jo den e övertäkt. och temeraturen va 28 grader... om det nu gör någon skillnad.
Framtiden håller en pool på 3.6x10m 1,2m djup med ett fall på 30 cm. Bara inte allt för mycket berg är i vägen.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag