CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Baquacil  (läst 3373 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Samses

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Saltsjö-Boo
  • Antal inlägg: 412
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
Baquacil
« skrivet: maj 21, 2010, 21:19:03:03 »
Har nu över 29 grader i poolen med perfekt vatten i början på vår fjärde säsong. Vi har använt Baquacil hela tiden och har haft perfekt vatten hela tiden. Jag har förstått att det har betydelse vilket vatten man använder, men jag tror också att det har betydelse hur man kör sin pump och hur ofta man backspolar. Vi kör pumpen dygnet runt och backspolar vid varje rengöring, vilket är en gång i veckan. Aldrig tillstymmelse till alger. Jag kan inte nog rekommendera Baquacil trots att det är lite dyrare.
Pool: Folkpool 3,5 x 7, värms med luftvärmepump

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Baquacil
« Svar #1 skrivet: maj 23, 2010, 09:42:42:42 »
Jag startade upp för en dryg vecka sedan, 2:a säsongen med Baquasil, och jag håller med, än så länge måste jag säga att det är mycket bra, har aldrig haft så stabilt och klart vatten som de senaste säsongerna.
Visst är det kanske lite dyrare, men det är lindrigt, kontroll/dosering en gång/vecka räcker trots att vi har 31-32 grader varmt i poolen, men klorpuckar fick vi dosera en puck varannan dag.
Förra sommarn är fösta året med pool som vi aldrig hade tillstymmelse till alger eller grågrumligt vatten.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Samses

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Saltsjö-Boo
  • Antal inlägg: 412
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Baquacil
« Svar #2 skrivet: oktober 26, 2010, 15:41:36:36 »
Fjärde säsongen stängd med perfekt vatten hela tiden med undantag för algtillväxt längst ned på sidorna vid två tillfällen. Det har dock inte påverkat vattenkvaliteten.
Pool: Folkpool 3,5 x 7, värms med luftvärmepump

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Baquacil
« Svar #3 skrivet: oktober 26, 2010, 17:41:05:05 »
Hela vår säsong flöt på utan en enda antydan till problem med Baquasil, förutom att det nog blir lite dyrare.
Vi har inte badat lika mycket som vi brukar i sommar, pissväder större delen av sommarn, och ungar som börjar bli "stora" har gjort att det inte badats lika mycket som tidigare.
SPA-badet har väl också gjort sitt, jag själv föredrar SPAT när det blir dags för ett kvällsdopp, men vid vackert väder, och i goda vänners lag är poolen trots allt nr 1.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Rtintin

SV: Baquacil
« Svar #4 skrivet: februari 28, 2011, 01:42:38:38 »
Hm... har ni läst 16-punkters innehållsförteckningen?
Vet ni vad ni badar i??

Ha de

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag