VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Klor eller saltvatten i poolen?  (läst 40387 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad conza

SV: Klor eller saltvatten i poolen?
« Svar #10 skrivet: april 05, 2010, 16:21:03:03 »
Körde förra året med klor i min nystartade pool och jag måste medge att det luktade rätt mycket klor.
Har inte startat upp än men jag har inhandlat ett UV-filter som ska kopplas in och då ska man enligt tillverkaren kunna sänka kloret med upp till 80% .
Betvivlar inte detta en sekund , min granne har en rätt stor damm på tomten som började gro igen med alger förra året rätt rejält. Han kopplade in ett UV-filter o bara på en vecka såg man en rejäl skillnad .
Och på 2 veckor så var vattnet kristallklart och så har det hållt sig sen dess.
Tycker det är rätt imponerande när det gäller en damm med massa fisk o växter i.....så jag blev riktigt glad när jag hittade UV anpassat för pool...  o speciellt dyrt tycker jag inte heller att det är.

Får återkomma i sommar o berätta hur det har gått...

//Conny

priset??


2600kr fick jag ge, men jag har tyvärr inte fått hem den än, verkar vara en jäkla leveranstid. Återkommer så fort jag fått hem den o klämt o kännt lite ,

Poolgiganten

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: Klor eller saltvatten i poolen?
« Svar #11 skrivet: april 06, 2010, 09:46:01:01 »
Körde förra året med klor i min nystartade pool och jag måste medge att det luktade rätt mycket klor.
Har inte startat upp än men jag har inhandlat ett UV-filter som ska kopplas in och då ska man enligt tillverkaren kunna sänka kloret med upp till 80% .
Betvivlar inte detta en sekund , min granne har en rätt stor damm på tomten som började gro igen med alger förra året rätt rejält. Han kopplade in ett UV-filter o bara på en vecka såg man en rejäl skillnad .
Och på 2 veckor så var vattnet kristallklart och så har det hållt sig sen dess.
Tycker det är rätt imponerande när det gäller en damm med massa fisk o växter i.....så jag blev riktigt glad när jag hittade UV anpassat för pool...  o speciellt dyrt tycker jag inte heller att det är.

Får återkomma i sommar o berätta hur det har gått...

//Conny

priset??


2600kr fick jag ge, men jag har tyvärr inte fått hem den än, verkar vara en jäkla leveranstid. Återkommer så fort jag fått hem den o klämt o kännt lite ,
hej
kan du lägga ut en länk till det du köpte, kan vara intressant att se/veta vad du talar om
mvh
carlos <sol>
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag