CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Billigaste poolkemin  (läst 6401 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad skaggerik

Billigaste poolkemin
« skrivet: juli 28, 2015, 20:29:11:11 »
Hej!

Rubriken säger väl sig själv, var finns billigaste poolkemin?

Erik

Poolgiganten

Utloggad Pooljanne

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Borensberg
  • Antal inlägg: 37
  • Total likes: 4
  • Kön: Man
  • En pool kan aldrig vara för liten
    • Visa profil
SV: Billigaste poolkemin
« Svar #1 skrivet: juli 28, 2015, 21:39:05:05 »
Har också undrat över detta. Man hittar poolkemi på Ö&B, Ica maxi och på andra ställen som är billigt. Är det sämre produkter än de som jag köper på mitt ordinarie ställe?
Ovanmarkpool i stål 350x120 med Welldana värmepump
5kw

Utloggad TommyC

SV: Billigaste poolkemin
« Svar #2 skrivet: juli 29, 2015, 10:42:34:34 »
Det är ju ett rörligt mål. Man får söka och kolla prisläget när det är dags att handla. Här är en som har hyfsade priser. Annonserar här på forumet i högerkanten: http://www.poolklubben.se/multiklor-5-kg/8-0

Jag brukar handla hos Folkpool på våren när de har sina kampanjer. Då slipper man också eventuell fraktkostnad.

Som vanligt kan man ju kolla prisläget på nätet och sedan fråga närmaste butik om de vill matcha. Det brukar funka bra i mindre butiker där det finns en aktiv ägare som är intresserad av det han håller på med men aldrig hos stora kedjor med anonyma ägare och oengagerad personal.

Innehållet framgår av etikett på förpackningen. Man får jämföra. Jag gillar inte att köpa klor och biltillbehör i matbutiker. Jag handlar inte mat heller i sådana butiker.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad aromata

SV: Billigaste poolkemin
« Svar #3 skrivet: juli 29, 2015, 12:50:44:44 »
Det finns ju olika varianter av klor och man bör vara klar över vad man köper så att man inte bara går på priset. Går man på innehållet kan man säkert köpa var som helst.

Utloggad Patmark

SV: Billigaste poolkemin
« Svar #4 skrivet: augusti 06, 2015, 12:51:43:43 »
Citera
Jag gillar inte att köpa klor och biltillbehör i matbutiker. Jag handlar inte mat heller i sådana butiker.

Så var köper du din mat?  ???

Utloggad TommyC

SV: Billigaste poolkemin
« Svar #5 skrivet: augusti 06, 2015, 13:49:02:02 »
Jag köper mat i matbutiker d v s butiker som är helt inriktade på mat. Helst handlar jag i lite mindre butiker som har en ägare och personal som är intresserade av sitt jobb.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Varmtibadet

SV: Billigaste poolkemin
« Svar #6 skrivet: augusti 06, 2015, 15:02:34:34 »
Ungefär hur mycket kostar poolkemi för er under en säsong?

Själv 398kr, köper 50kg salt som räcker hela säsongen. Saltklorinatorn sköter resten!  <sol>

Utloggad Patmark

SV: Billigaste poolkemin
« Svar #7 skrivet: augusti 07, 2015, 00:03:24:24 »
Tommy: försökte vara rolig där pga syftningsfel... Det gick visst inte så bra!

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Billigaste poolkemin
« Svar #8 skrivet: augusti 07, 2015, 07:16:25:25 »
Skulle tro att poolkemi för en normalstor (4 X 8 meter) pool kostar runt 1000 - 3500/säsong om den bara värms sommartid.
Billigast skulle jag vilja påstå är klor.
Dyrast är automatisk klorering, i vart fall om man köper automatiken, reserdelarna och kloret hos ÅF.
Importerar man automatiken själv och har kontakter i branschen så man kan köpa kloret billigt kan det nog vara skapligt prisvärt ändå.

Vi kör med Bayrol varitab, 700 kr/hink, går ca 2 hinkar/år, till detta lite höj pH, och alka plus, skulle tro att vi ligger på ca 2000 kr/år i kemikalier.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad TommyC

SV: Billigaste poolkemin
« Svar #9 skrivet: augusti 07, 2015, 11:38:42:42 »
Tommy: försökte vara rolig där pga syftningsfel... Det gick visst inte så bra!
Hehe, jag anade det. Skoja på du bara.  ;D
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad 25° i vattnet

SV: Billigaste poolkemin
« Svar #10 skrivet: augusti 10, 2015, 01:15:31:31 »
Jag tror inte att det är med klor som med allt annat,med klor är det nog så att köper man det absolut billigaste så får man oxå det bästa  :D

Utloggad ProfessorP

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Borås/Sverige
  • Antal inlägg: 45
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
    • Mina poolproblem
SV: Billigaste poolkemin
« Svar #11 skrivet: augusti 23, 2015, 21:05:02:02 »
Jag köper en förpackning puckar på Rusta för ca 400 kr och de varar i två år. Köper dessutom en förpackning snabbklor för ungefär lika mycket och den vara också i två år. Min pool rymmer ca 30 m3. Men den är nästan alltid täckt utom när vi badar.
JF storpool 3,6x7 m
0,5 hkr Brilix cirkulationspump
45 kg sandfilter m glas
Powerline poolvärmepump
Min poolsida: http://flensburgs.se/poolen.html

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag