VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Betalning förskott poolkungen?  (läst 3646 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad TommyC

SV: Betalning förskott poolkungen?
« Svar #10 skrivet: maj 20, 2020, 18:57:16:16 »
Vi betalade 25% i förskott på pooltaket. Det kändes inte bra, speciellt inte när det blev mycket försenat men det är inte så konstigt att återförsäljaren inte vill ta risken att kunden hoppar av och stå där med en osäljbar produkt som har orsakat stora kostnader. Värmepumpen betalades 100% vid leverans.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Poolgiganten

Utloggad lindstrumpen

SV: Betalning förskott poolkungen?
« Svar #11 skrivet: maj 20, 2020, 20:19:05:05 »
Förstår det! Mycket pengar man ”lägger” ut..Samtidigt jag håller med det du skriver . Drar man sig ur står företagen där med varor de inte kan leverera. Ny kontakt på fredag med företaget. Hoppas det löser sig

Utloggad Tord67

SV: Betalning förskott poolkungen?
« Svar #12 skrivet: maj 20, 2020, 21:41:54:54 »
Precis vad vi fick höra av Poolkungen.
Vi betalade 10% i förskott sen skulle vi få besked att orden var klar för leverans o betala resterande del sen skulle det komma på någon dag. I själva verket tog det nära två månader o många påstötningar innan det kom något. Alla man pratade med skulle "Prata med någon" så skulle det lösas. I själva verket så hörde aldrig någon av sig utan man fick jaga igen. Kändes väldigt olustigt när man betalt 225,000:-. Tror aldrig jag känt mig så lurad o stressad. Så bankgaranti röstar jag för. Annars finns det andra som vill sälja.

Utloggad Eriaxe

  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 89
  • Total likes: 37
  • Planerar poolbygge under hösten/våren 19/20
    • Visa profil
SV: Betalning förskott poolkungen?
« Svar #13 skrivet: maj 20, 2020, 23:01:46:46 »
Precis vad vi fick höra av Poolkungen.
Vi betalade 10% i förskott sen skulle vi få besked att orden var klar för leverans o betala resterande del sen skulle det komma på någon dag. I själva verket tog det nära två månader o många påstötningar innan det kom något. Alla man pratade med skulle "Prata med någon" så skulle det lösas. I själva verket så hörde aldrig någon av sig utan man fick jaga igen. Kändes väldigt olustigt när man betalt 225,000:-. Tror aldrig jag känt mig så lurad o stressad. Så bankgaranti röstar jag för. Annars finns det andra som vill sälja.

Konstigt, jag fick min leverans t.o.m. något snabbare än utlovat!
Bygge 2019-20 av Poolkungen Eco Premium 4x8 m med helgaveltrapp och blå mosaikliner. Ecolight UV-rening, Saphir 110 reningsverk, Ecoheat IXM7 värmepump, Blue Connect+. EcoClean 3000 poolrobot. Bumerang Deli klimatsmart pooltak. Kanalplast, klarglas i gavlar. Antracitgrått.
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=15847.msg115005#msg115005

Utloggad MathiasS

SV: Betalning förskott poolkungen?
« Svar #14 skrivet: maj 21, 2020, 16:22:57:57 »
Jag har aldrig, för något, accepterat några större summor i förskott. När vi inte kunnat enats om noll kr i förskott har mitt kompromissförslag varit att jag kan betala med 5 minuters betaltid vid leverans. Det har hittills accepterats. För större leveranser som en pool bör man göra detta klart tidigt i processen, då kan leverantören välja att avstå innan man slösat bort varandras tid i onödan (och det är också mycket enklare att acceptera något man varit medveten om hela resan jmft med att det kommer i sista minuten).
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad lindstrumpen

SV: Betalning förskott poolkungen?
« Svar #15 skrivet: maj 21, 2020, 17:13:21:21 »
Ja vi får se vart det slutar. Har varit helnöjd med processen hittils. Men det har aldrig sagts ngt om förskottsbetalning tidigare utan det kom först i orderbekr.
Hade det stått i offerten hade det varit en sak och då hade vi backat långt tidigare, men står inget om betalningsvillkor. Det finns 2 alternativ som jag ser det. Antingen bankgaranti eller efterkravsbetalning. Det som förvånar mig är att det är så pass vanligt i branschen att det ska förskottsbetalats. Det är ju inte bara pk. Alla andra som köper pool från hur fan gör dom då?

MatsWe

  • Gäst
MatsWe
SV: Betalning förskott poolkungen?
« Svar #16 skrivet: maj 21, 2020, 23:01:30:30 »
Aldrig betala i förskott, aldrig, aldrig.

Vi har nyss fått vår thermopool helt färdig. Allt betalat på faktura efter att arbetet är utfört. Enda vi har betalt i förskott var pooltaket, det betalade vi när åkeriet hade ringt mig och bokat utkörning, betalades dagen innan leverans.

Utloggad lindstrumpen

SV: Betalning förskott poolkungen?
« Svar #17 skrivet: maj 21, 2020, 23:18:00:00 »
Vilket företag MatsWe?

Utloggad The Analog Kid

SV: Betalning förskott poolkungen?
« Svar #18 skrivet: maj 22, 2020, 15:30:04:04 »
@lindstrumpen

Oj, jag hade visst redan en riktig profil.. det hade jag glömt.
Företaget vi beställde av är Österlens Poolcenter i Löddeköpinge, Skåne.
« Senast ändrad: maj 22, 2020, 15:36:59:59 av Minto »
4x8 Thermopool

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan