CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Rekommendation Spabad  (läst 4694 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Sundelins

Rekommendation Spabad
« skrivet: april 21, 2014, 22:21:34:34 »
Hej,
Är i färd med att köpa mig ett spabad.. Har läst om otaliga märken och modeller och insett att det är en "djungel"..
Har en budget på ca 60-100 kkr. Var ska jag börja? Eller rättare sagt vad skall man tänka på? Har ni något spabad som ni rekommenderar och i så fall varför?

Med vänlig hälsning, Sundelin

Poolgiganten

Utloggad LukasL

SV: Rekommendation Spabad
« Svar #1 skrivet: april 30, 2014, 12:09:21:21 »
Hej, Jag har bara erfarenhet av det spabad jag har och några man har badat i någon enstaka gång på hotell, spa etc varför jag bara kan uttala mig om mitt eget.

Jag har ett Viskanspa modell Lindö och det kan jag varmt rekommendera åtminstone. De fördelar jag såg när jag valde var att de har tillverkning i Sverige (Kinna) och att det är enkelt att få tag på reservdelar. Byggt för nordiskt klimat och därmed välisolerat.
Har haft mitt bad i 18 månader nu och har fått byta en värmare på garanti, vilket utfördes inom en vecka! I övrigt inga problem.

Jag tycker djupet är viktigt, så om du inte är jättekort, välj ett bad med bra djup så du slipper frysa om axlarna!

Har ingen separat elmätare på spabadet och förbrukar ganska mycket el i övrigt (ca 28.000 kWh) hade förväntat mig att det skulle gå över 30.000 med badet men första året märkte jag ingen större skillnad. Jag gissar att det var ett gynnsamt år för bergvärmepumpen :-) så det kommer säkert slå tillbaka så småningom. Enligt vad jag har läst så är en trolig förbrukning ca 3.000 kwh per år.

Har du frågor om just modell Lindö från Viskanspa så hör gärna av dig! Oavsett vad du väljer blir du nog nöjd. Att skaffa spabad är det bästa vi har gjort! Riktig vardagslyx!

Utloggad Peter Palm

  • Poolexpert
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Åsa
  • Antal inlägg: 83
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Poolexpert
    • Visa profil
SV: Rekommendation Spabad
« Svar #2 skrivet: april 30, 2014, 14:49:12:12 »
Hej !

Har ett Sundance 780 bad, har haft detta i två år och det fungerar väldigt bra
Badet har 7st sittplatser och är utan liggdel
Vatten rening med clearray UV lampa, aktivt syra och klor.

Förutom badet , tycker jag det är viktigt med en bra support från leverantören

MVH

Peter
Miamipool 8x4m,Zodiak värmepump.
Sundance Chelsee 780 Spabad

Utloggad Sundelins

SV: Rekommendation Spabad
« Svar #3 skrivet: maj 01, 2014, 20:59:10:10 »
Suveränt! Tack för tipsen! Lustigt nog är det faktiskt Viskan spa Lindö samt två olika från Sundance (780 Hamilton och 680 Hawthorne) som jag tittat på.

LukasL: Jag har funderat en del kring just djupet och där verkar Viskan spa vara riktigt bra. Jag är rätt lång (194 cm) och man vill ju inte sitta och frysa. =)

Peter: Varför valde du 780 istället för 680-serien?

Med vänlig hälsning, Magnus


Utloggad Peter Palm

  • Poolexpert
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Åsa
  • Antal inlägg: 83
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Poolexpert
    • Visa profil
SV: Rekommendation Spabad
« Svar #4 skrivet: maj 05, 2014, 23:15:22:22 »
Hej !

Valet på 780 badet var att den hade andra typ av filter, ett som byts ut samt det större som kan tvättas, tror att UV lampan fanns på 780 samt 880 badet och att vi är en stor familj :)
Min granne har ett 680 bad med ligg-del, och han är väldigt nöjd med det

MVH

Peter

Miamipool 8x4m,Zodiak värmepump.
Sundance Chelsee 780 Spabad

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag