CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: spabad  (läst 3177 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Latte

spabad
« skrivet: juli 31, 2016, 09:22:47:47 »
Ny medlem ::) Har precis införskaffat ett spabad och försöker lära mej om vattenkemin. Svårt, man blir lite rädd. Såg att det fanns pool instrument för mätning av exakta värden av vattnet te.x Pooltestare Autocheck 15. Finns också mer avancerade mätinstrument.
Något man ska inhandla kanske eller vad tycker ni?

Poolgiganten

Utloggad Engans

SV: spabad
« Svar #1 skrivet: juli 31, 2016, 10:08:20:20 »
först bestäm vad du ska desinfcera med.
sen mätare så mätaren kan mäta vad du desinficerar med.
om du ska klorera eller brom.

Utloggad 25° i vattnet

SV: spabad
« Svar #2 skrivet: juli 31, 2016, 23:12:22:22 »
eller aktivt syre
Undvik bara stickor då de har en felprocent lika som att blöta fingret och gissa värdena ::)

Utloggad TommyC

SV: spabad
« Svar #3 skrivet: augusti 01, 2016, 10:27:56:56 »
Då får du styrka ditt svepande påstående om stickor.

Det finns som bekant många fabrikat och varianter av stickor. De få jag har provat har fungerat bra.

Du uttrycker dig som en oseriös försäljare som har egna intressen i branchen.  >:D
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad 25° i vattnet

SV: spabad
« Svar #4 skrivet: augusti 01, 2016, 13:47:39:39 »
Egen erfarenhet av stickor av olika fabrikat i början av min poolkarriär bland annat aquachecks stickor (de första gångerna man använder stickorna i en förpackning så visar den någorlunda ok , men sedan drar det iväg åt alla olika håll enligt min erfarenhet)
Har även gjort jämförelse med minitester och Scuba II såsom" Butthead "http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=12530.0 och kommit fram till liknande resultat
Oavsett mätmetod så har vi ett utmärkt redskap i lukt , syn och känsel (Ytan på spabadet/Poolen samt hur vattnet känns mot huden), detta är minst lika viktigt som någon mätmetod om inte viktigare , men det ena utesluter inte det andra samt erfarenheten av kemikalieanvändningen/doseringen i ditt spa/pool
Om detta låter som en oseriös försäljare så får det stå för dig, detta är min åsikt som jag har rätt att ha och du har lika rätt till din
Hur styrker du ditt svepande påstående att dina har fungerat bra ? >:D

Utloggad Engans

SV: spabad
« Svar #5 skrivet: augusti 01, 2016, 19:15:49:49 »
julas swim and fun stickor visar samma som scuba 2.
så alla stickor är nog inte skit sen finns det säkert måndags ex där med.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag