CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Få upp en pool snabbt  (läst 1364 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Andy83e

Få upp en pool snabbt
« skrivet: juni 23, 2023, 13:51:14:14 »
Hej.

Har precis köpt hus. Aldrig haft hus eller pool innan så kommer bli en utmaning med nya lärdomar. Nu till saken. Tänkte snabbt få upp en liten pool med uppvärmning till grabben. Har kollat på en Bestway
Bestway Power Steel Pool m. Tillbehör 412x201. Det som igår är Med poolen ingår:
- Filterpump (220-240 V)
- ChemConnect dispenser (för klor)
- Stege
Volym (90 %): 8124 liter
Filterpump: 2006 L/h


Kostar typ 5500. Jag kommer bara lägga nån typ av matta på gräsmattan då jag inte kommer ha tid att fixa underlaget sådär super som ni alls anda gör. Det får bli som det blir helt enkelt. Tänkte ändå montera ner den till hösten o slänga den eller sälja om den inte gått sönder haha.

Sen till värmare. Räcker en Poolvärmepump Splash 3,4kW kostar typ 4500. Eller behövs något starkare.
Jag har som sagt ingen koll alls på detta.

Säg jag köper dessa två saker behövs då något annat? 

Helt vilse i detta med pool haha
Trevligt midsommar!



Poolgiganten

Utloggad nyburjare

SV: Få upp en pool snabbt
« Svar #1 skrivet: juni 23, 2023, 17:34:39:39 »
Vatten

Utloggad kwhalp

SV: Få upp en pool snabbt
« Svar #2 skrivet: juni 23, 2023, 17:43:46:46 »
Hej.

Har precis köpt hus. Aldrig haft hus eller pool innan så kommer bli en utmaning med nya lärdomar. Nu till saken. Tänkte snabbt få upp en liten pool med uppvärmning till grabben. Har kollat på en Bestway
Bestway Power Steel Pool m. Tillbehör 412x201. Det som igår är Med poolen ingår:
- Filterpump (220-240 V)
- ChemConnect dispenser (för klor)
- Stege
Volym (90 %): 8124 liter
Filterpump: 2006 L/h


Kostar typ 5500. Jag kommer bara lägga nån typ av matta på gräsmattan då jag inte kommer ha tid att fixa underlaget sådär super som ni alls anda gör. Det får bli som det blir helt enkelt. Tänkte ändå montera ner den till hösten o slänga den eller sälja om den inte gått sönder haha.

Sen till värmare. Räcker en Poolvärmepump Splash 3,4kW kostar typ 4500. Eller behövs något starkare.
Jag har som sagt ingen koll alls på detta.

Säg jag köper dessa två saker behövs då något annat? 

Helt vilse i detta med pool haha
Trevligt midsommar!

Hej!

Det funkar med det du nämner, men den lät lite dyr...  :o Varifrån köper du den?
Jag minns inte om det följde med poolslang med värmepumpen, ev. saknas en bit poolslang (behövs 3st, det följer med 2 med poolen).
Finns att köpa klippbara på några av ÖoB/Rusta/ClasOhlsson/Jula/Biltema m.m

Du kommer kunna hålla poolen riktigt varm mellan juni-augusti till en billig kostnad. Blir lite kallare vatten i maj, och september, om du bor i Norr.

Glad Midsommar!  <sol>

Utloggad Erica

SV: Få upp en pool snabbt
« Svar #3 skrivet: juni 24, 2023, 10:10:00:00 »
Det kan nog fungera helt ok, men var väldigt noggrann med att kontrollera mark/underlag till poolen så det inte finns något som sticker upp och kan ha sönder poolens ganska tunna plast. Materialet på sådana billiga pooler är inte särskilt kraftigt - det håller för vattnet givetvis, men det får inte utsättas för något vasst våld. Typ låt inte barnen ta i leksaker som har vassa kanter eller liknande. Se också till att du ställer poolen på ett sådant sätt att om det värsta skulle inträffa och poolen brister på något sätt du ändå inte förstör hela huset. Vi har bekanta sm ställde upp en ovanmarkspool olämpligt, på lite sluttande mark (marken skall vara helt plan !) och ovanför husets altan. Poolen brast, troligtvis p.g.a. snedbelastningen när den stod i en sluttning, en enorm våg rullade nedför altanen, in genom de öppna altandörrarna och gav rejäla vattenskador på en stor del av huset.

Utloggad Andy83e

SV: Få upp en pool snabbt
« Svar #4 skrivet: juli 07, 2023, 03:25:42:42 »
Tack för alla svaren! Har haft fullt upp med huset men nu är pool,värmare, kemi sats och underlägg beställda. Hittade även överdrag från biltema i samma mått som jag tänkte köpa . I början av nästa vecka ska den upp är tanken. Bara en fundering angående poolvärmaren. Jag har eluttag på altanen bara några meter från där jag hade tänkt ha poolen. Kan man ställa värmaren där ca 30cm högre upp eller måste den vara i höjd med poolen ?  Dessutom måste det vara någon speciell kraft i uttaget eller fungerar en 10 säkring? Poolvärmaren är en Splash 3,4kW.
 

Tack på förhand!!

Utloggad Andy83e

SV: Få upp en pool snabbt
« Svar #5 skrivet: juli 07, 2023, 04:10:47:47 »
En nya fråga nu. Läste lite på forumet.  Behöver jag köpa en bypass kit med? Hittade ett kit på amazon för 360kr. Vet ej om det duger dock. Kolla bilden gärna.

Mvh Andreas

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag