VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Montering av polypropylen pool utan vatten ?  (läst 2399 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad acce

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Hudiksvall
  • Antal inlägg: 112
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
Montering av polypropylen pool utan vatten ?
« skrivet: juli 16, 2011, 10:21:06:06 »
Hej på er alla pool kunniga.
Någon som vet hur och om man kan återfylla en polypropylen pool utan att fylla den med vatten.
Min tanke var att mura upp en liten stödmur på var sida om långsidorna och sätta plywood skivor
runt hela poolen för att sedan blanda leca kulor och cement och gjuta detta runt poolen. Tanken är att
låta detta stelna och sedan återfylla det hela .
Jag har egen brunn och inte allt för mycket vatten så det måste passa för tankbilen att komma och fylla
den.

Är det någon som gjort på liknade sätt så dela gärna med dig av din erfarenhet.

// acke
Polypropylen pool 3,4x7,0x1,5. luxlama vp. dallas pooltak, dolphin poolrobot

Poolgiganten

Utloggad TeeOne

SV: Montering av polypropylen pool utan vatten ?
« Svar #1 skrivet: juli 19, 2011, 19:10:52:52 »
Varför inte helt enkelt försöka hitta lagom (stort) antal släkt grannar vänner och annat löst folk som kommer med varsin skottkärra och spade när tankbilen är bokad (snarare, en stund innan den kommer så alla har fått instruktioner för sin respektive uppgift), och ha materialet klart intill för alla att springa som galningar med under fyllningen? Då törs ni ju packa hårdare runtom och så...


Edit; det här är alltså inte ett expertuttalande, utan hur jag skulle gjort. Om det inte funkade skulle jag ringa min poolleverantör och fråga vad de tycker är lämpligast, de som ska stå för garantierna :)

« Senast ändrad: juli 19, 2011, 21:32:50:50 av TeeOne »

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan