CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Pooltäckningen tillsammans med en SPM  (läst 7198 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad gadden

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Åtvidaberg
  • Antal inlägg: 648
  • Total likes: 22
  • Kön: Man
  • Lås- & Larmtekniker @ Elajo Elteknik AB
    • Visa profil
SV: Pooltäckningen tillsammans med en SPM
« Svar #10 skrivet: juni 02, 2013, 20:12:55:55 »
Walu verkar kunna skräddarsy poolskydden. Det går ju inte att dela den aluminiumstången som veven ska fästas i. De kanske kan fixa så du får 2st trappflikar, en på vardera sida om din SPM. Frågan är hur det blir med infästningarna då och hur det blir att rulla upp.
Kollar man på deras hemsida så ser man iaf att de gjort en del speciallösningar.
http://www.walter-piscine.com/en/our-products/walu-pool-bar-supported-safety-covers/for-in-ground-pools/walu-pool-starlight/

Jag måttbeställde mitt från Poolstore, ring dom och hör om de har någon idé.
« Senast ändrad: juni 02, 2013, 20:24:48:48 av gadden »
J&F Storpool 7.3x3.6m
75kg Sandfilter
Bergvärme Nibe 1245-8 + Pool40
VVX Pahlén Aqua-MEX Titan 70kW Standard
Walu Evolution Translucent Blue Safety Cover
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7734.0
Bor: Åtvidaberg

Poolgiganten

Utloggad Erica

SV: Pooltäckningen tillsammans med en SPM
« Svar #11 skrivet: juni 02, 2013, 20:22:25:25 »
Systemet med SPM trasslar ju till det lite med pooltäckningen men man får inte glömma att systemet också har en del fördelar. Det viktigaste är ju att man slipper all håltagning i linern, varför risken för läckage minskar rejält. Nu ser det ut på din bild som om det sitter något annat i poolväggen (troligtvis en lampa). Det vanligaste var väl annars att även lampan var inbyggd i SPM ? Risken för läckage är ju starkt knuten till håltagningar av olika slag. Risken att det plötsligt börjar läcka mitt på en sektion är väl inte så särskilt stor.

Utloggad Akilles

SV: Pooltäckningen tillsammans med en SPM
« Svar #12 skrivet: juni 02, 2013, 20:28:45:45 »
Tack för era svar! Jag ska höra med poolstore asap. Det som ser ut som en lampa är nog solen som strålar genom dräneringshålet i duken :)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag